نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 11:29

رسانه های انقلابی نقش مهمی برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن دارند

ارومیه - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص اهمیت رسانه برای مقابله با جنگ نرم،گفت: رسانه‌های انقلابی نقش مهمی برای مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه موضوع جریان‌شناسی رسانه‌ای مهم است، ادامه داد: رسانه در ایجاد سبک زندگی اسلامی نیز به‌صورت غیرمستقیم نقش مهمی دارد و حضرت آقا به موضوعات خانواده، زن، جوان و دیگر موارد نگاه متفاوتی دارند و نگاه صحیح اگر درست در جامعه تبیین شود و به دست مخاطب برسد مؤثر خواهد شد.

حجت‌الاسلام امامی افزود: آذربایجان غربی جز استان‌های حساس، تاریخی و مهم است و این موضوعات در استان ما به‌درستی تبیین نشده است و در موضوع بحث هویت ملی نیز حضرت آقا تأکید دارند.

وی با بیان اینکه «نشر خوبی‌ها» و «هیئت خبرنگار» از جمله طرح‌هایی هستند که در تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شدند، گفت: باید طرح‌های عملیاتی زودبازده انجام شوند که هم اثر مثبت دارند و هم نوجوانی که علاقه‌مند به موضوعات خبرنگاری و رسانه هستند، یاد بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی ادامه داد: دنیا به ما محتاج است؛ ولی متأسفانه آن‌طور که باید این موضوع در جامعه اطلاع‌رسانی و تبیین شود، صورت نگرفته است و موضوع کار رسانه‌ای منطقه‌ای نیز باید موردتوجه قرار گیرد؛ چون تأثیر بسزایی دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان غربی، نیز در این دیدار گفت: تقویت سواد رسانه‌ای جامعه، پیش‌نیاز توفیق در عرصه جهاد تبیین بوده و تمام سیاست‌گذاری هیئت اندیشه‌ورزی بسیج رسانه در این راستا است و رهبر معظم انقلاب در توصیف اهمیت جهاد تبیین آن را فریضه‌ای فوری و قطعی برشمردند و این مسئله نشان می‌دهد که اهتمام نسبت به این قضیه تا چه حد حائز اهمیت است.

جهانگیر اسلام پرست، افزود: جای خالی طرح جامع قرارگاه رسانه‌ای در استان به‌شدت قابل‌لمس است و بحث رسانه باید در قالب مشترک مطرح شود و با جزیره‌ای عمل‌کردن به جایی نمی‌رسیم، متأسفانه در حوزه عملیاتی کارکردن ضعیف هستیم و هر چند کار کوچک فرهنگی هم باید اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان نیز گفت: هدف اصلی ما امسال بومی‌سازی این جشنواره است و شعار سال، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، دست آورده‌ای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، امید و نشاط آفرینی، خانواده و فرزندآوری و سبک زندگی ایران اسلامی را از دیگر محورهای جشنواره ابوذر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421166

مهمترین اخبار ایران و جهان: