نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 15:38

خطر ریزش بنای تاریخی امامزاده برهان‌الدین(ع) قوهه را تهدید می‌کند

چهارباغ- امام جمعه چهارباغ گفت: خطر ریزش بقعه و بنای تاریخی امامزاده برهان‌الدین (ع) قوهه را تهدید می‌کند ضرورت دارد اداره اوقاف و میراث فرهنگی به عنوان متولیان امر ورود جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین قادر محمدی در خطبه‌های نماز جمعه شهر چهارباغ که در مصلای این شهر اقامه شد، اظهار کرد: ملت باعظمت ایران اسلامی امسال پرشورتر از سال‌های قبل در محافل سیدالشهداء (ع) حاضرشده و با روح حماسی عزاداری می‌کنند.

وی بیان کرد: عاشورا محصور در یک‌زمان و مکان خاص نیست بلکه آغازی بی‌پایان و طلوعی بی‌غروب است و این همان معجزه بیانی پیغمبر اسلام (ص) است که «إِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَةً فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَا تَبْرُدُ أَبَداً».

امام جمعه چهارباغ تصریح کرد: از تمام کسانی که زمینه هرچه باشکوه‌تر شدن مراسم عزای حسینی را برقرار کردند تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: قرآن‏ کتاب ارشاد و تبلیغ و هدایت است و هدف آن این است که حقایق زندگی انسانی و دستورات لازم برای رسیدن به کمال انسانی را بیان کند.

محمدی گفت: اهانت به ساحت قرآن مجید در برخی کشورهای غربی ناشی از کینه و بغض عمیق نسبت به دین مقدس اسلام و ارزش‌های والای آن است.

وی اظهار کرد: نماز جمعه یک نهاد حاکمیتی است که با سه ویژگی اصلیِ مردمی بودن، انقلابی بودن و جهادی بودن شناخته می‌شود.

امام جمعه چهارباغ بیان کرد: خطر ریزش، بقعه و بنای تاریخی امامزاده برهان‌الدین (ع) قوهه را تهدید می‌کند ضرورت دارد اداره اوقاف و میراث فرهنگی به عنوان متولیان امر ورود جدی و فوری داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412622

مهمترین اخبار ایران و جهان: