نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 10:33

۶۲ واحد صنعتی راکد در استان قزوین به چرخه تولید بازگشتند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان قزوین از بازگشت به تولید ۶۲ واحد صنعتی این استان به چرخه تولید خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی رحمانی صبح امروز با همراهی رسول ملاحسنی مدیر روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری قزوین به مناسبت «روز خبرنگار» از دفتر خبرگزاری فارس استان قزوین بازدید کردند و از نزدیک در جریان فعالیت این رسانه قرار گرفتند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان قزوین در جریان این بازدید ضمن قدردانی از تلاش های خبرگزاری فارس در انعکاس منصفانه و حرفه ای اخبار و تحولات استان، اظهار کرد: نقش موثر رسانه ها در جامعه امروز کتمان شدنی نیست و اهمیت این شغل در موضوعات مختلف و پیشبرد اهداف قابل مشاهده است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه به ارائه آمارهای حوزه اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: موضوع «تورم» یک بحث کاملا حرفه‌ای است که برای ارزیابی دقیق آن باید ملاک ها و شاخص های مختلفی را در نظر گرفت.

این مسوول اضافه کرد: بر این اساس باید در نظر داشت پایه قیمتی  در استان های مختلف، متفاوت است و با اقدامات صورت گرفته رتبه ۱۶ را در تورم در سطح کشور را کسب کرده ایم که رتبه خوبی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری استان قزوین بیان کرد: استان قزوین در بخش اشتغالزایی در ماه های اخیر رتبه اول را به خود اختصاص داده است و در تلاش هستیم این رتبه را تا پایان سال حفظ کنیم. ما جزو استان هایی هستیم که بالاترین نرخ مشارکت و کمترین نرخ بیکاری را داریم.

رحمانی در پایان از بازگشت به تولید ۶۲ واحد صنعتی راکد استان قزوین به چرخه تولید خبر داد و گفت: دولت سیزدهم در موضوع احیای واحدهای صنعتی راکد جدیت دارد. با این وجود در برخی صنایع به دلیل فرسودگی ماشین آلات و از بین رفتن امکانات، واحدهای راکد احیاء نشوند بهتر است. از طرفی برخی از واحدها مشکلات بانکی و اداری داشتند که رفع شده اند و پیگیری باقی موارد نیز در دست اجرا هستند.

گفتنی است اسماعیل بخشی مدیر خبرگزاری فارس استان قزوین نیز در این جلسه با ارائه گزارشی به تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی این رسانه در انعکاس اخبار و تحولات استانی پرداخت.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1433466

مهمترین اخبار ایران و جهان: