نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 18:10

اعزام 500 هزار دانش‌آموز به راهیان نور

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: امسال ۵۰۰ هزار دانش‌آموز از مدارس سراسر کشور در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، سردار مجتبی باستان مسوول بسیج دانش‌آموزی در مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی مناطق عملیاتی غرب و شمالغرب در یادمان شهدای گمنام دریاچه زریوار مریوان اظهار کرد: اردوهای راهیان نور در تمام فصول سال چه در ایام تعطیلات تابستان و چه در ایام بازگشایی مدارس برگزار می‌شود.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: امسال ۵۰۰ هزار دانش‌آموز از مدارس سراسر کشور در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی کشور اعزام می‌شوند.

باستان عنوان کرد: طی برنامه‌های انجام شده در نظر داریم تا پایان تابستان جاری، دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور اوقات فراغت خود را بگذرانند و از یادمان‌ها در این منطقه بازدید کنند.

وی هدف از این اردوها را تربیت نسل نوجوان و جوان عنوان و خاطرنشان کرد: آشنایی نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی‌ها با مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس یکی از ارزش‌هایی است که به تحقق تحول سند بنیادین آموزش و پرورش کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش رسیدن به هدف والای حیات طیبه را طی می‌کند  که در آن تربیت نسل نوجوان و جوان کشور بر اساس ارزش‌های انقلاب اسلامی اتفاق می‌افتد.

مسوول بسیج دانش‌آموزی کشور عنوان کرد: یکی از جاهایی که می‌تواند مفهوم ارزش‌های انقلاب اسلامی را انتقال بدهد راهیان نور غرب و شمال غرب و راهیان نور جنوب است چرا که در این راه ارزش‌های دفاع مقدس به نسل دهه هشتادی و نودی ها منتقل شود نسلی که زبان فناوری را می‌داند اگر در کنار آن درک درستی از این ارزش‌ها هم داشته باشند قطعا می‌توانیم آینده‌ای روشن را هم برای جوانان و هم کشور در نظر بگیریم.

وی هویت‌بخشی به نسل جوان امروز را دومین هدف این امر بیان کرد و افزود: در این سفر دانش‌آموزان به کمک مسوولین یا معلمین خود در بازدید از یادمان‌ها می‌توانند تجربه سفر سیاحتی و زیارتی و معنوی را هم تجربه کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: معلمان بخشی از این مفاهیم و ارزش‌ها را به وسیله مربیان پرورشی یا راویان و پیشکسوتان راه جهاد و شهادت می‌توانند  به نسل نوجوان و جوانمان انتقال دهند.

سردار باستان عنوان کرد: اعتقاد ما بر این است که راهیان نور و مکتب شهدا درس‌آموز است چرا که هر کس در این فضای معنوی و ارزشی وارد شود از معنویات آن بهره‌مند خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432722

مهمترین اخبار ایران و جهان: