نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 23:29

انتقال آب کالپوش ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

شاهرود- فرماندار شاهرود بابیان اینکه زمانی انتقال آب کالپوش به شاهرود با ۲۰۰ میلیارد تومان ممکن بود اما این کار صورت نگرفت، گفت: امروز این اقدام دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب جلالی شامگاه سه شنبه در دیدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفدهم مردادماه روز ملی خبرنگار به میزبانی سالن جلسات فرمانداری ویژه شاهرود ضمن بیان اینکه پیرامون موضوعات شهرستان پیگیری‌های لازم انجام می‌شود، ابراز داشت: پاسخگوی دغدغه‌ها و مشکلات شهرستان به خصوص دغدغه‌های صنفی خبرنگاران هستیم.

وی ضمن بیان اینکه مواردی که به عنوان دغدغه‌های خبرنگاران مطرح شده در نشست با روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت، افزود: برای شناساندن ظرفیت خبرنگاران در بین روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی شهرستان برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون استاندار سمنان همچنین گفت: طبق تاکید و تکلیف رهبر معظم انقلاب می‌بایست خدمات و اقدامات شایان انجام گرفته اطلاع رسانی شود و قول خواهیم داد ظرف یک ماه آینده اتفاق خوبی در شهرستان رخ دهد.

جلالی بابیان اینکه در خصوص مطالبه گری خبرنگاران و مسائلی که مطرح شده تا حد امکان تلاش کردیم که کوتاهی صورت نگیرد، گفت: موارد مطرح شده در خصوص دغدغه‌های شهرستان از سوی خبرنگاران به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در مسائل پیرامون شهرستان گوناگونی و تنوع وجود دارد برای مثال در تابستان و زمستان دغدغه صرفه‌جویی در مصرف انرژی است که باید ابتدا شرایط از سوی مسئولان پذیرفته شود و در وهله بعد تلاش کنیم تا مشکلات کاهش یابد، تاکید کرد: خبرنگاران در این زمینه یاری‌رسان ما هستند.

فرماندار شاهرود ضمن بیان اینکه آب یکی از بحران‌های جدی ما است، ابراز داشت: انتقال آب از کالپوش باید خیلی وقت پیش و زمانی کار با ۲۰۰ میلیارد تومان رقم می‌خورد، انجام می‌شد اما متأسفانه امروز این طرح دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

جلالی با بیان اینکه روند تشریفات قانونی برای واگذاری به بخش دولتی در حال انجام و مشکل کمبود آب با انتقال از کالپوش در شرایط فعلی قابل حل است، گفت: برای انتقال آب قطری بالغ صد نامه در شهرستان با استان و وزارتخانه‌ها رد و بدل شده و پیگیری موارد حقوقی صورت پذیرفته است اما موضوع مفصل و طولانی بوده و لذا دستگاه‌ها باید مستقر و کار حفاری چاه‌ها انجام شود.

وی ضمن بیان اینکه به شدت با کاهش آب‌های سطحی روان آب در شاهرود مواجه هستیم، افزود: زمانی در شهرستان ۱۱ هزار لیتر بر ثانیه تولید آب داشتیم اکنون به هشت هزار لیتر رسیده است لذا معتقد هستیم سیستم باید تغییر و روش‌های نوین اجرای شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432966

مهمترین اخبار ایران و جهان: