نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 09:49

موافقت سوریه با تمدید فعالیت بشردوستانه دو گذرگاه مرزی

سازمان ملل از موافقت دولت سوریه با تمدید سه ماهه استفاده از گذرگاه های مرزی «باب السلامه» و «باب الراعی» برای ارسال کمک های بشردوستانه به این کشور استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، سوریه به سازمان ملل و آژانس‌های تخصصی آن اجازه استفاده از گذرگاه‌های «باب السلامه» و «باب الراعی» را با هدف رساندن کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان برای یک دوره سه ماهه تا ۱۳ نوامبر اعطا کرده است.

«بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، با اعلام این خبر اظهار داشت که این تصمیم ناشی از تمایل سوریه برای تقویت ثبات و بهبود شرایط انسانی و زندگی همه سوری‌ها و ادامه تلاش‌های دمشق برای تسهیل ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم نیازمند سوریه در تمام مناطق این کشور است.

«فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل سه شنبه شب در نشست خبری در نیویورک در خصوص این اقدام دمشق گفت: پیامی از دولت سوریه مبنی بر تمدید بازگشایی گذرگاه باب السلامه و باب الراعی دریافت کردیم و به گرمی از این تصمیم که به ما اجازه می‌دهد تا به وظایف خود ادامه دهیم و کمک‌های بشردوستانه را تا ۱۳ نوامبر به سوریه ارسال کنیم، استقبال می‌کنیم.

سوریه پیش از این، مجوز اعطا شده به سازمان ملل و آژانس‌های تخصصی آن برای استفاده از گذرگاه‌های مرزی باب السلامه و باب الراعی را برای مدت سه ماه تمدید کرده بود که در تاریخ ۱۳ اوت (۲۲ مرداد) به پایان می‌رسد.

همچنین سوریه در ۱۳ ژوئیه گذشته به سازمان ملل متحد و آژانس‌های تخصصی آن اجازه استفاده از گذرگاه باب الهوی را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان نیازمند در شمال غرب سوریه برای مدت شش ماه داد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل هم از توافق با دولت سوریه درباره تداوم ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور از طریق گذرگاه باب الهوی به مدت شش ماه خبر داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433222

مهمترین اخبار ایران و جهان: