نیوز سیتی!
10 آبان 1402 - 16:46

شویگو: تلاش اوکراین برای حمله به مواضع روسیه ناموفق است

وزیر دفاع روسیه امروز با بیان اینکه نظامیان اوکراینی خسته و فرسوده شده‌اند، گفت که با وجود عرضه انواع جدید تسلیحات توسط ناتو، رژیم کی‌یف در حال شکست خوردن است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) روند عملیات‌های تهاجمی اوکراین موسوم به ضدحملات را ناموفق و شکست‌خورده توصیف کرد.

شویگو طی سخنرانی در جمع فرماندهان ارتش و مقامات ارشد نظامی روسیه گفت: «واحدهای روسی در منطقه عملیات ویژه نظامی پیشروی کرده و خطوط مقدم و تأسیسات مهمتری [از اوکراین] را تحت کنترل درآوردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره ضدحملات اوکراین توضیح داد: «تلاش نیروهای اوکراینی برای حمله به محورهای زاپروژیا، دونتسک و خرسون مذبوحانه و ناموفق بوده و متحمل خسارات سنگینی شده‌اند».

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه نظامیان اوکراینی خسته و فرسوده شده‌اند اما در مقابل روحیه نیروهای روس در حال افزایش است، اظهار داشت: «با وجود عرضه انواع جدید تسلیحات توسط ناتو، رژیم ک‌ییف در حال شکست خوردن است».

طبق این گزارش، شویگو با ارائه آماری درباره مقابله با حملات هوایی اوکراین نیز تصریح کرد: «طی یک ماه گذشته، نیروهای پدافند هوایی روسیه بیش از ۱۴۰۰ هواگرد دشمن شامل ۳۷ جنگنده و ۶ موشک آتاکماس را منهدم کردند».

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین افزود: «هفت فروند موشک در حریم هوایی استان خرسون که توسط دشمن از هواپیما به سمت شبه جزیره کریمه شلیک شد، سرنگون گردیدند».

پیش از این،‌ فرماندهی آفریقا و اروپای ارتش آمریکا اعلام کرده بود که تحویل مجموعه ۳۱ تایی تانک‌های آبرامز به ارتش اوکراین را که وعده داده بود تکمیل کرده است. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1557966

مهمترین اخبار ایران و جهان: