نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 18:39

شعار محوری هفته بسیج «بسیج، امید ملت ایران» است

سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: فراخوان برنامه‌ها و ایده‌های فرهنگی خلاقانه و ابتکاری بسیج ویژه بسیجیان، حوزه‌ها، پایگاه‌های مقاومت و کانون‌های بسیج سراسر استان زنجان است.

مصطفی دودانگه، سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: فراخوان برنامه‌ها و ایده‌های فرهنگی خلاقانه و ابتکاری بسیج ویژه بسیجیان، حوزه‌ها، پایگاه‌های مقاومت و کانون‌های بسیج سراسر استان زنجان است.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌های ارسالی باید نو و ابتکاری و خلاقانه باشد، افزود: برنامه‌ها باید در هفته بسیج ۱۴۰۲ اجرا شود. 

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند خلاصه برنامه از جمله اقدامات قبل، حین و تجربیات به دست آمده و چکیده برنامه را در قالب کلیپ ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای به آدرس Mhdz۱۳۹۶@در پیام‌رسان روبیکا یا ایتا ارسال کنند.

دودانگه اظهار داشت: ضمن معرفی آثار برتر و ارسال در کانال روشنای استان و معاونت فرهنگی سازمان بسیج، از نفرات برتر تقدیر خواهد شد. 

سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید بر اینکه شعار محوری هفته بسیج امسال «بسیج، امید ملت ایران» نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: مهلت ارسال برنامه‌ها ۲۰ آذرماه سال‌جاری است.

وی افزود: این برنامه‌ها به منظور بهره‌مندی از توانمندی بسیجیان عزیز، ایجاد خلاقیت در انتقال مفاهیم فرهنگی هنری، امید آفرینی، راه‌اندازی گفتمان عمومی در میان اقشار بسیج و اشتراک‌گذاری تجربیات فرهنگی برگزار می‌گردد. 

دودانگه با بیان اینکه بسیج در همه حال خدمت‌گذار مردم بوده است، ابراز کرد: بسیج از بدنه مردم است و همه مردم بسیجی هستند و مردم در این تشکیلات که یادگار حضرت امام است، سهیم هستند.

وی گفت: مکتب بسیج، ظرفیت‌ها و جذابیت‌ها، حماسه‌آفرینی‌ها و مجاهدت‌های بسیج در طول تاریخ انقلاب اسلامی باید انعکاس و تبیین شود.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای بسیجی، با بیان اینکه بسیج با نگاه بنیان‌گذار کبیر انقلاب به منظور حفظ انقلاب نوپا تا به رساندن این امانت به منجی عالم بشریت در نظام جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد، بیان کرد: هفته بسیج بهانه‌ای به منظور نشان‌دادن عملکرد صادقانه و بی‌منت و خالصانه نیرو‌های بسیجی است.

وی با بیان اینکه امروزه تفکر بسیجی در تمام جامعه و در بین اقشار مختلف مردم و مسئولان وجود دارد که همین امر سبب اقتدار و سربلندی در نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود و این نهاد ارزشمند مردمی در تمامی افتخارات نظام جمهوری اسلامی سهیم بوده و بسیجیان در همه عرصه‌های علمی و فکری همواره الگو و پیش‌گام بوده اند، تصریح کرد: بسیج، پیشرو در خدمت و امید آفرینی در جامعه است به طوری کهan> هر جا کشور نیاز به تفکر و پشتکار بسیج داشت، بسیج با تمام نیرو قبل از همه در صحنه‌ها حاضر بوده و برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم تلاش کرده است.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بسیج را قدرت مردمی نظام و مظهر عشق و ارادت به نظام، انقلاب و رهبری برشمرد و افزود: در این دوران با داشتن روحیه و تفکر بسیجی می‌توان به تمام مشکلات جامعه فائق شویم، چرا که بسیج با داشتن همین روحیه توانسته در تمام صحنه‌های انقلاب حضور داشته و به‌عنوان سینه ستبر ملت ایران در برابر هجمه‌های مختلف دشمنان ایستادگی و مقاومت کرده و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.

وی افزود: اکنون هدف دشمن در جنگ ترکیبی، متزلزل کردن ایمان و اعتقادات ملت و در مرحله بعدی جداسازی مردم از نظام است که ضرورت جهاد تبیین و امید آفرینی بیش از پیش احساس می‌شود.

دودانگه با اشاره به اینکه دشمن هویت این نظام را نشانه گرفته است، گفت: مقابله و دشمنی جبهه استکبار با این انقلاب اسلامی ایران طبیعی است، چون دشمن می‌خواهد بر جهان سلطه داشته باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اظهار داشت: کشور ایران همچنان در جنگ با استکبار جهانی است و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از عبارت جهاد استفاده می‌کنند و ما باید نقاط ضعف دشمن را شناسایی کنیم و مسائل اصلی و محوری را بشناسیم و در عرصه‌های مختلف به آن‌ها بپردازیم.

وی به جنگ ترکیبی و شناختی که دشمن برای براندازی و ضربه‌زدن به جمهوری اسلامی در پیش گرفته است اشاره کرد و گفت: باید از طریق تبیین دستاورد‌ها و تشریح نقشه‌های شوم دشمن، در این جنگ ترکیبی و شناختی، بصیرت‌افزایی، روشنگری و امید آفرینی اتفاق بیفتد.

دودانگه به تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر جهاد امیدآفرینی اشاره کرد و گفت: برای تحقق این راهبرد، باید تمام ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی بسیج شوند و روحیه امید در ابعاد مختلف در سطح جامعه تزریق و پمپاژ شود.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان افزود: ما در جنگ ترکیبی و جنگ شناختی هستیم و دشمن سعی بر منحرف‌کردن افکار و اذهان جوانان است.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564866

مهمترین اخبار ایران و جهان: