نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 10:48

تشکیل بانک اطلاعاتی کاهش سوانح و تسریع درمان، نیاز ضروری گیلان

استاندار گیلان با اشاره به شمار بالای جمعیت در استان و بروز سوانح منتج به تروما گفت: تشکیل و تدوین بانک اطلاعاتی برای کاهش ظهور آسیب و سوانح تروما و همچنین تسریع در درمان بیماران ناشی از تروما از سوی پژوهشکده تروما لازم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز در آیین افتتاح پژوهشکده تروما کشور در رشت با بیان اینکه به لحاظ علمی پژوهش در امور پیشتاز و حائز اهمیت است، اظهار کرد: راه‌اندازی پژوهشکده تروما در پیشگیری از حوادث و بروز سوانح و همچنین آسیب‌شناسی پس از آن، بسیار لازم است. 

وی با اشاره به شمار بالای مسافر و گردشگر در گیلان افزود: در کنار حجم بالای حضور گردشگران در گیلان، تروما عابر و موتور سوار نیز در گیلان بسیار زیاد است و باید با پژوهش‌های موثر کاهش پیدا کند. 

استاندار گیلان همچنین تشکیل و تدوین بانک اطلاعاتی برای کاهش ظهور آسیب و سوانح تروما و همچنین تسریع در درمان بیماران ناشی از تروما را لازم و ضروری است. 

نماینده عالی دولت در گیلان با حائز اهمیت برشمردن مقوله آموزش در توسعه نظام سلامت گفت: پژوهشکده تروما می‌تواند پایگاهی برای آموزش و انتقال مفاهیم تروما به محصلان باشد. 

عباسی ضرورت بلوک‌بندی گیلان به چهار نقطه جغرافیایی در تروما را یکی از الزامات دانست و بیان کرد: خروجی پژوهش‌های پژوهشکده تروما باید مردم را به این آگاهی برساند که چگونه از بروز حوادث ترومای پیشگیری و اقدامات فوری را در رابطه با درمان به کار بگیرند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای جهش به اقدامات فوری نیاز دارد که راه‌اندازی پژوهشکده تروما یکی از آن‌ها در راستای توسعه و پیشرفت بود. 

محمدتقی آشوبی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای راه‌اندازی پژوهشکده تروما در گیلان افزود: این پژوهشکده نخستین پژوهشکده تروما در کشور است که بین تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موفق به اخذ مجوز آن شده است. 

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی پژوهشکده تروما گفت: شمار تروما در گیلان با توجه به جمعیت ساکن و شناور آن بسیار زیاد است و مهمترین نیاز در همین رابطه، پژوهش و تحقیقات موثر و هدفمند است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552666

مهمترین اخبار ایران و جهان: