نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 00:40

روسیه: همکاری با ارمنستان عملگرایانه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه در نشست خبری تاکید کرد که علیرغم برخی اختلافات، همکاری مسکو و ایروان ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت: «همکاری روسیه با ارمنستان بر مبنای عملگرایانه و سودمند در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا بنا شده است.»

به گزارش خبرگزاری «آذرنیوز» زاخاروا در نشست خبری هفتگی خود اظهار داشت که ایروان سود قابل توجهی از مشارکت در اتحادیه به دست می‌آورد.

این دو کشور در زمینه خرید‌های تسلیحاتی و استقرار نظامیان روسیه در مرز با جمهوری آذربایجان مشکل دارند.

وزیر امور خارجه ارمنستان اخیرا اظهار داشت که ملاقات اخیر او با وزیر خارجه روسیه مفید بوده و دو کشور منافع مشترک در منطقه دارند.

وزیر امور خارجه ارمنستان در نشستی در پارلمان این کشور گفت:«دستور کار روابط دوجانبه ارمنستان و روسیه حوزه‌ها و موضوعات بسیاری را در برمی‌گیرد و ما در منطقه منافع مشترک داریم.»

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی روسیه همچنین خاطرنشان کرد که علیرغم برخی اظهارات متناقض از سوی ارمنستان، روسیه در حال ایجاد یک گفت‌وگوی سازنده با  این کشور است.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز که در شهر «سن پترزبورگ» در رویه حضور دارد گفت که هدف ایروان اجرای کامل وظایف تعیین شده در میان مدت و بلند مدت است.

 به گفته نخست وزیر ارمنستان، ایروان از اقدامات شرکای خود در جهت تقویت توسعه یکپارچگی اوراسیا حمایت می‌کند.

«آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان نیز اظهار داشته که ارمنستان می‌تواند در مورد توافقات جدید در زمینه همکاری‌های نظامی-فنی با روسیه مذاکره کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618466

مهمترین اخبار ایران و جهان: