نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 00:42

آتش‌سوزی جنگل‌های دوهزار تنکابن مهار شد

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره آخرین وضعیت مهار حریق، گفت: آتش در ارتفاعات جنگلی دوهزار تنکابن و همچنین آتش در ۹۰ درصد منطقه چالوس مهار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بی‌توجهی به هشدارها و توصیه‌ها باز هم موجب وقوع حریق در دل جنگل‌های هیرکانی آن هم در روزهای برگ‌ریزان پاییزی شد.

قصه پرغصه غبار خاکستری بر جنگل‌های شمال همه ساله به‌ویژه در فصل گرم سال و برگ‌ریزان تکرار می‌شود.

البته دلیل عمده حریق در جنگل‌ها، عامل انسانی است که برخی بدون توجه به توصیه موجب برافروختن آتش بر پیکر طلای سبز می‌شوند.

باوجود اینکه درباره خطرات رها کردن و خاموش نکردن آتش در عرصه‌های جنگلی هشدار داده شده، اما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و همین بی توجهی موجب برافروختن آتش در دل جنگل‌های می‌‌شود.

حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: آتش از عصر امروز به جان حدود ۲ هکتار از عرصه‌های طبیعی این دو منطقه افتاده بود. 

وی افزود: حریق در دو نقطه از جنگل‌های دو هزار تنکابن و نوکرس چالوس رخ داد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره آخرین وضعیت مهار حریق، گفت: آتش در ارتفاعات جنگلی ۲هزار تنکابن و همچنین آتش در ۹۰ درصد منطقه چالوس مهار شده است. 

محمدی با هشدار اینکه عامل انسانی، دلیل این آتش‌سوزی‌ها است، تصریح کرد: سخت گذر بودن منطقه و وزش باد شدید مهار آتش را سخت کرده بود، اما با تلاش چندین ساعته این آتش مهار شد.

وی یادآور شد: برخی افراد نسبت به این هشدار‌ها بی‌توجه هستند و بی‌احتیاطی آنان سبب بروز خسارت‌های جبران ناپذیری به عرصه‌های جنگلی می‌شود.

مدیر‌کل مدیریت بحران مازندران گفت: برای مهار آتش در جنگل‌های دو هزار تنکابن گروه یگان حفاظت منابع طبیعی غرب استان، نیرو‌های بسیج، سپاه و افراد بومی مشارکت داشتند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578166

مهمترین اخبار ایران و جهان: