نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 08:51

اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی در سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان از تعهدات وزارت نفت به استان، گفت: در سفر دوم رئیس‌جمهور ۱۰۰ میلیارد تومان مصوبه جهت اجرای پروژه‌های تامین و انتقال آب در حوزه کارون و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام درنظر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر درخصوص دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی، گفت: در این سفر از پروژه‌های سامانه آبیاری نوین در سطح ۲ هزار هکتار، پروژه‌های تامین و انتقال آب برای یک هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی و همچنین از ۱۳۰ رشته قنات که در یک سال گذشته لایروبی شده‌ بود بهره‌برداری شد که ارزش ریالی این پروژه‌ها در مجموع ۳۱۷ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سفر رئیس‌جمهور به استان عملیات اجرایی مجتمع گلخانه‌ای و دامپروری گندمان، شهرک گلخانه‌ای نقنه و مجتمع دامداری شهر سامان آغاز شد.

وی با بیان اینکه ارزش مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان بود، افزود: تا امروز بیش از ۶۲ درصد از تعهدات سال نخست محقق شده و امیدواریم با تخصیص صورت گرفته در سفر دوم این میزان به صد در صد برسد.

برزگر عنوان کرد: علاوه‌ بر مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ میلیارد تومان مصوبه نیز جهت اجرای پروژه‌های تامین و انتقال آب در حوزه کارون و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام درنظر گرفته شد و از تعهدات وزارت نفت نیز ۲۵۰ میلیارد تومان جهت گازرسانی به مجتمع‌ها و واحدهای گلخانه‌ای و ارتقای ساختار اداری شیلات اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی دامداری سه هزار راسی هلدینگ شستا، اضافه کرد: مساحت این دامداری ۳۲ هکتار است که ظرفیت گله در این دامداری ۶ هزار راس و ظرفیت مولد نیز سه هزار راس است همچنین این طرح با حجم یک هزار میلیارد تومان یکی از پروژه‌های بزرگ استان به شمار می‌آید.

پایان پیام/۶۸۰۴۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1575622

مهمترین اخبار ایران و جهان: