نیوز سیتی!
21 آبان 1402 - 19:51

انهدام 4 باند سرقت در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس از انهدام 4 باند سرقت و کشف 106 فقره انواع سرقت از اعضای این باند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار "رهام بخش حبیبی" در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در پی وقوع سرقت های خودرو، مغازه،منزل، اماکن خصوصی و قاپ زنی در سطح شهر شیراز و حومه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات شبانه روزی، کارآگاهان پلیس آگاهی طی یک هفته گذشته موفق به شناسایی 4 باند از سارقان و دستگیری 14 سارق شدند.

سردار حبیبی گفت: متهمان در تحقیقات تکمیلی به 106 فقره انواع سرقت (40 فقره سرقت منزل، 30 فقره سرقت از باغ ها ،27 فقره سرقت به عنف و  9 فقره سرقت قاپ زنی) اعتراف کردند.

وی افزود: ارزش اموال مسروقه کشف شده از اعضای این باند سارقان، معادل 24 میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف یک تن و 700 کیلوگرم مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: با تلاش مأموران انتظامی طی 24 ساعت گذشته، 3 باند قاچاق مواد مخدر در محورهای مواصلاتی شهرستان های "کوه چنار" ، "بختگان" و "مهر" منهدم شد.

سردار حبیبی گفت: در این خصوص 6 دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف و 8 متهم نیز دستگیر شدند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها ، یک تن و 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر (تریاک و هروئین) کشف شد.

سردار حبیبی گفت: طی سال جاری، 58 باند مواد مخدر منهدم و بالغ بر 27 تن انواع مواد مخدر کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد: در این بازده زمانی، 6 هزار و 746 معتاد متجاهر و تحویل کمپ های بازپروری شده اند.

کشف 733 میلیارد تومان کالای قاچاق در سال جاری

سردار حبیبی در تشریح عملکرد پلیس امنیت اقتصادی، تصریح کرد: د رراستای مبارزه با قاچاق کالا، یک هزار و 609 دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق توقیف و یک هزار و 901 متهم نیز دستگیر شده اند.

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده بالغ بر 733 میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 54 درصد افزایش داشته است.

انهدام باند سارقان کابل دکل های مخابراتی با 60 فقره سرقت، دستگیری سارق تلفن های همراه با 40 فقره سرقت، دستگیری سارقان رینگ و لاستیک با 17 فقره سرقت و کشف تعداد زیادی اموال مسروقه از آنان، از دیگر موارد مهمی بود که سردار حبیبی در تشریح عملکرد فرماندهی انتظامی شهرستان شیراز آن ها را رسانه ای کرد.  

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1569722

مهمترین اخبار ایران و جهان: