نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 15:55

مسکو: گشایش گذرگاه‌های انسانی برای غزه ضروری است

وزارت خارجه روسیه ضمن هشدار به شهروندان خود درباره سفر به فلسطین اشغالی و کرانه باختری، از رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت خواست که به درگیری‌ها پایان دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) در بیانیه دیگری در واکنش به حمله جنایتکارانه رژیم موقت صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه، خواستار توقف درگیری‌ها شد.

این وزارتخانه توضیح داد: «با توجه به بمباران بیمارستانی در نوار غزه، مسکو پایبندی به قوانین بشردوستانه و همچنین باز کردن گذرگاه‌های بشردوستانه برای رسیدن کمک به این منطقه را ضروری می‌داند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در این بیانیه آمده است: «مسکو از فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها می‌خواهد که در پس‌زمینه حمله به بیمارستان [المعمدانی] در غزه، درگیری‌ها و تنش‌زایی را متوقف کنند».

وزارت خارجه روسیه گفت که دولت مسکو به خانواده‌های شهدای حمله موشکی به بیمارستان غزه و همچنین به دیگر مردم و مقامات فلسطینی تسلیت می‌گوید.

این وزارتخانه همچنین به شهروندان روسی هشدار داد که به دلیل افزایش تنش‌ها و تشدید درگیری‌ها بین رژیم تروریست صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در نوار غزه، از سفر به فلسطین اشغالی و کرانه باختری امتناع کنند.

شامگاه سه‌شنبه بود که منابع فلسطینی از حمله موشکی ارتش رژیم کودک‌کُش صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه و کشته‌شدن حداقل ۵۰۰ نفر شامل مجروحان، زنان و کودکان فلسطینی خبر دادند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1542566

مهمترین اخبار ایران و جهان: