نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 16:17

حل معضل سد معبر، نیازمند گفتمان‌سازی مردمی است

شهردار زنجان با بیان اینکه حل معضل سد معبر نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: باید متوجه بود که شرایط متعددی در وقوع پدیده دست‌فروشی و سد معبر دخیل است، که در برخی مواقع دخالت در این امر، صورت مسئله را عوض کرده و حتی مقابله هم می‌شود، بنابراین حل آن نیازمند گفتمان‌سازی مردمی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان ظهر امروز در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان که در سالن ولایت شورا برگزار شد، اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده در شهرداری زنجان را از مشکلات دانست و اظهار کرد: باید متوجه بود که اطلاع‌رسانی از اقدامات انجام شده نوعی امیدِآفرینی به شمار می‌رود.
شهردار زنجان مکانیزه‌کردن آبیاری فضاهای سبز، پیاده‌روسازی‌ها، آسفالت‌ریزی گسترده در سطح شهر، رفع ۱۵۰ مورد آب‌گرفتگی را از جمله اقدامات شهرداری برشمرد و افزود: سد معبر یک آسیب اجتماعی است و آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر متولی ندارد.
وی با تاکید بر اینکه جمع‌آوری سد معبرها برای شهرداری یک کار دوساعته است، ادامه داد: با وجود آسان بودن این جمع‌آوری، این اقدام آسیب‌های غیر قابل پیش‌بینی را در پی خواهد داشت.
فیروزفر تأکید کرد: حل معضل سد معبر در سطح شهر نیاز به اجماع عمومی در بین مسئولان دارد و همه تبعات آن نباید متوجه شهرداری شود.
شهردار زنجان با بیان اینکه حل معضل سد معبر نیازمند فرهنگ‌سازی است، افزود: باید متوجه بود که شرایط متعددی در وقوع پدیده دست‌فروشی و سد معبر دخیل است، که در برخی مواقع دخالت در این امر، صورت‌مسئله را عوض کرده و حتی مقابله هم می‌شود، بنابراین حل آن نیازمند گفتمان‌سازی مردمی است.
وی با بیان اینکه جداکردن سد معبر توسط مغازه‌دارها و دست‌فروش‌ها امکان‌پذیر نیست، گفت: در برخورد با پدیده سد معبر برخی مواقع جان کارکنان شهرداری به خطر می‌افتد.
پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602722

مهمترین اخبار ایران و جهان: