نیوز سیتی!
20 آذر 1402 - 09:45

راه‌اندازی کارخانه تولید دارو توسط علوم پزشکی در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی کارخانه تولید دارو توسط این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدمهدی مجذوبی صبح امروز در نشست مشترک با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و نمایندگان تولیدکنندگان دارو در استان در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه تولید دارو یکی از مهمترین محورهای برنامه‌ریزی دانشگاه در سال جاری بوده است اظهار کرد: کار تولید داروهای گیاهی در دانشگاه تا مراحل نهایی پیگیری شده و طرح توجیهی برای تولید داروهای شیمیایی تدوین و در دست بررسی است. 

وی خاطرنشان کرد: اقدامات مهمی در این خصوص صورت گرفته و استفاده از ظرفیت شهرک‌های صنعتی  نیز مطرح است اما تأمین منابع، به عنوان مهمترین رویکرد تولید در این موضوع مد نظر قرار گرفته که رایزنی‌هایی هم با سرمایه‌گذاران این حوزه صورت گرفته است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در حوزه تولید دارو با ظرفیت‌های بالا و متنوعی که در دانشگاه ایجاد شده، وزارت بهداشت هم از ما انتظار دارد و پاسخگویی به این انتظارات منجر به رونق تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این اتفاق فراگیران ما هم از شرایط آکادمیک صرف به دنبال فناوری خواهند رفت عنوان کرد: تأسیس کارخانه تولید دارو در مرکز استان الزامی به نظر می‌رسد و ضرورت دارد حمایت مدیران ارشد و همراهی متخصصین این حوزه جلب شود.

مجذوبی در بخش دیگر سخنانش تصریح کرد: گردشگری سلامت و تربیت دانشجوی بین‌الملل در این حوزه مدنظر قرار دارد، در حوزه بین‌المللی‌سازی دانشگاه، زمینه‌سازی‌ متعددی صورت گرفته و مجوز احداث دو خوابگاه دخترانه و پسرانه اخذ شده است.‌

وی مشکل فرودگاه همدان را مهمترین چالش بین‌المللی‌سازی دانست و اضافه کرد: توسعه زیرساخت‌ها در جذب درآمدهای ارزی که از راه ورود دانشجویان بین‌الملل و گردشگران سلامت محقق می‌شود نقش بسزایی دارد. 

 اراده علوم پزشکی همدان بر تأسیس کارخانه تولید دارو ستودنی است

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان نیز با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری طی سال ۱۴۰۱،  ۱۹۶ طرح مصوب داشتیم که ۷ هزار و ۹۵۴ میلیارد تومان اعتبار برای آنها منظور شد اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد از این اعتبارات تاکنون پرداخت شده است.  

سید مجتبی حسینی اراده دانشگاه علوم پزشکی برای تأسیس کارخانه تولید دارو را ستودنی دانست و اظهار کرد: استان همدان از این اقدام و اراده حمایت خواهد کرد و از مبادی که امکان اخذ تسهیلات و حمایت باشد حامی این اقدام خواهد بود.‌

وی با بیان اینکه ادبیات سرمایه‌گذاری دولت حمایت از حوزه دارو است تشریح کرد: در این راستا هم می‌توان با انعقاد تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذار و هم اخذ اعتبار در سفر ریاست جمهوری مبتنی بر ایجاد مصوبه استانی اقدام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در ادامه تأکید کرد: با ظرفیت‌های استان و بسترسازی صورت‌گرفته در خصوص گردشگری سلامت در استان، جای جهش و پیشرفت وسیعی است و می‌توان از ظرفیت هیأت‌های تجاری برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلامت بهره‌ برد. 

وی تقویت گردش مالی در استان و تقویت فضای توسعه را از مواهب توسعه گردشگری سلامت برشمرد و افزود: در این راستا لازم است دوگانه دلال و پزشک به مسیر قانونی "شرکت و بیمارستان" منتهی شود.‌

حسینی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی باید پای کار باشد و این حوزه تقویت شود خاطرنشان کرد: در حوزه صادرات و واردات هیأتی در حال اعزام به ازبکستان است که می‌تواند معرفی ظرفیت‌های گردشگری سلامت را هم در برنامه داشته باشد.

وی در راستای حمایت از احداث دو خوابگاه برای دانشجویان بین‌الملل در این دانشگاه پیشنهاد کرد تفاهم‌نامه‌هایی با انبوه‌سازانی که مایل به کار در حوزه‌هایی غیر از مسکن هستند، منعقد شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در پاسخ به دغدغه راه‌اندازی پرواز از فرودگاه نیز بیان کرد: در حال مذاکره با دو شرکت هواپیمایی هستیم تا سرمایه‌گذاری و استقرار هواپیما در استان محقق شود.

وی گفت: در این راستا ۵۰۰ میلیارد تومان برای بخش خصوصی از محل سفر ریاست جمهوری اعتبار اختصاص داده شده تا سه هواپیما خریداری شود و فرودگاه همدان با برنامه‌ریزی و حمایت از این رویکرد به پروازهای لازم دست یابد. 

پایان پیام/ ۸۹۰۲۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600766

مهمترین اخبار ایران و جهان: