نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 12:41

75 زندانی با کمک ستاد دیه استان سمنان آزاد شدند

رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان سمنان گفت: این ستاد تا پایان آبان‌ماه امسال توانست 75 زندانی را در این استان آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران عملکرد این ستاد را تا پایان آبان‌ماه 1402 اعلام کرد.

وی اظهار کرد: در نظام حقوقی و رویه قضائی، سنت حسنه کمک به زندانیان نیازمند پیش‌بینی شده است و در روایات دینی نیز بازگشت شرافتمندانه زندانی به آغوش خانواده و جامعه توصیه و مورد تحسین قرار گرفته است.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: ستاد دیه استان سمنان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه توانسته است با آزادی 75 زندانی جرائم غیرعمدی و مالی به روش‌های مختلفی اعم از جلب مشارکت خیرین نیک‌اندیش و اشخاص صاحب نفوذ، بسیاری از خانواده‌های زندانیان را شاد کند.

عبداللهی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های ستاد دیه استان سمنان برای آزادی زندانیان افزود: انجام اقداماتی از قبیل برگزاری دوره‌های مشاوره و مددکاری با شکات و اصحاب پرونده برای اخذ رضایت بدون دریافت مابه ازای طلب، پیگیری ارائه دادخواست‌های اعسار به محاکم قضایی و اختصاص تسهیلات بانکی کم‌بهره به زندانیان و ارفاقات قانونی دیگر را می‌توان عنوان کرد.

وی گفت: کل بدهی زندانیان آزادشده مبلغ 283 میلیارد ریال و مساعدت مالی نیکوکاران نیز مبلغ 29 میلیارد و 612 میلیون ریال بوده است که از مشارکت‌های بی‌دریغ خیرین خیرخواه قدردانی می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: حبس بدهکارِ مدعی اعسار به معنای زندانی کردن نیست، بلکه به معنای تحت نظر قرار دادن و توقیف وی در حوزه قضایی و ممنوع المعامله ساختن برای حفظ حق طلبکار است و انتظار می‌رود محکومان مالی، در پرداخت دیون خویش التزام و تعهد کافی را رعایت کنند.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599922

مهمترین اخبار ایران و جهان: