نیوز سیتی!
18 آذر 1402 - 20:51

صدور سند مالکیت بر تالاب‌های سیران گول و شورگول آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: سند مالکیت برای مساحتی افزون بر ۱۷۶۰ هکتار از بستر رودخانه آغ‌چای و تالاب‌های سیران گول و شورگول در راستای تثبیت مالکیت، اخذ شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مجید رستگاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سند مالکیت برای مساحتی افزون‌بر ۱۷۶۰ هکتار از بستر رودخانه آغ‌چای و تالاب‌های سیران گول، شورگول و یادگارلو واقع در شهرستان‌های چایپاره و نقده در حوضه آبریز ارس و دریاچه ارومیه در راستای تثبیت مالکیت، اخذ شده است. 

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین پیگیری‌های مستمر انجام شده، در چارچوب ضوابط و مقررات جاری، در خصوص مالکیت دولت بر رودخانه‌ها و تالاب‌ها و تهیه سند، جلساتی با ارگان‌های ذیربط برگزار شده است. 

رستگاری تصریح کرد: با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر آب‌های سطحی و با تثبیت مالکیت دولت (شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی)، امکان هر گونه سوء‌استفاده احتمالی و دخل تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها منتفی خواهد شد. 

وی یادآور شد: طول کل رودخانه‌های اصلی استان ۵۰۰۰ کیلومتر است و هدف‌گذاری شرکت برای اخذ سند مالکیت در سال جاری، حدود۲۵۰۰ هکتار از رودخانه‌ها و تالاب‌های استان می‌باشد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تعداد اسناد مالکیت اخذ شده در سال جاری ۱۲ فقره سند است، گفت: ۴۸۵ هکتار مربوط به شهرستان چایپاره و ۱۲۷۲ هکتار مربوط به شهرستان نقده است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1599366

مهمترین اخبار ایران و جهان: