نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 22:15

بافت ۳۰۰ فرش در چهارمحال و بختیاری برای ساخت عتبات عالیات

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری از بافت بیش از ۳۰۰ تخته فرش در این استان به نیت کمک به بازسازی اماکن مقدسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی کیانی گفت: با حضور مسؤولان ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری، ششمین تخته فرش در محله سرچشمه‌های شهرکرد برش خورد و بافت هفتمین تخته فرش نیز به زودی شروع می‌شود.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری افزود: از سال ۹۶ عرصه‌های جدید در استان در راستای کمک به ساخت عتبات عالیات و صحن عقیله بنی‌هاشم(س) شروع شده که یکی از این عرصه‌ها بافت فرش توسط بانوان هنرمند استان است که هنرمندان به صورت افتخاری و برای تبرک این کار را انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: از شروع این طرح تا امروز بیش از ۳۰۰ تخته فرش در ابعاد مختلف بافته شده و به صورت مزایده داخلی به فروش می‌رسد و نهایتا برای توسعه حرم اختصاص داده می‌شود.

کیانی تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ کارگاه فرش در سطح چهارمحال و بختیاری فعال است که بیش از ۵۰۰ نفر از بانوان استان در این کارگاه‌ها مشغول بافت فرش هستند.

وی خاطرنشان کرد: عرصه‌های دیگری هم برای کمک به ساخت و توسعه عتبات عالیات وجود دارد که شجره طوبی( وقف محصولاتِ یک تا چند درخت مثمر) و سند افتخار( تقبل هزینه ساخت یک متر مربع از صحن) از جمله آن‌هاست.

وی در پایان از بانوان علاقه‌مند و هنرمند استان درخواست کرد برای مشارکت در امر ساخت و توسعه عتبات عالیات به کارگاه‌های بافت فرش مراجعه کنند و از برنامه‌های فرهنگی و هنری این کارگاه‌ها در اوقاف فراغت نیز بهره‌مند شوند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570922

مهمترین اخبار ایران و جهان: