نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 13:55

۸ شهر ساحلی مولد با هدف اشتغال زایی در سواحل استان ایجاد می شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشتی های ۱۲۰ هزار تنی در بندر چابهار در حال پهلوگیری هستند و بر همین اساس، ۸ شهر ساحلی جدید طراحی شده که به عنوان شهرهای مولد به منظور اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی در نشست با تعدادی از مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی اظهار داشت: این استان ظرفیت‌های فراوانی در حوزه مرزهای دریایی دارد و بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور؛ نقش مهمی در تبادلات تجاری ایفا می‌کند.

وی افزود: هم اینک نیز کشتی های  ۱۲۰ هزار تنی در بندر چابهار در حال پهلوگیری هستند و  ۸ شهر ساحلی جدید طراحی شده که به عنوان شهر مولد بر اساس ایجاد اشتغال شکل خواهد گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در کرانه و پس کرانه دریای عمان طرح‌های مختلفی در حال اجرا است و دولت سیزدهم نیز عزم خود را بر استفاده از ظرفیت های موجود در سواحل جزم کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه تجارت دریایی نیز شاهد ظرفیت های فراوانی هستیم که اگر بتوانیم از طریق این آب‌های آزاد با کشورهای دیگری مراوده کنیم قطعا شاهد توسعه و شکوفایی منطقه خواهیم بود.

کرمی اذعان کرد: باید بتوانیم علاوه بر بندر چابهار بنادر بریس و زرآباد را نیز فعال کنیم همچنین صنایع تولیدی را به استان بیاوریم تا تولیدات استان را به سایر کشورها صادر نماییم.

وی تصریح کرد: باید شرکت های دانش بنیان پای کار بیایند و ما نیز وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585066

مهمترین اخبار ایران و جهان: