نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 00:56

کتاب «بهتر از تو نداشتم» رونمایی شد

همزمان با مراسم سالگرد شهید مدافع حرم شهید داوود جعفری، که آذرماه سال گذشته توسط رژیم صهیونسیتی در سوریه به شهادت رسیده بود، از کتاب «بهتر از تو نداشتم» که روایتی است از زندگی شهید مدافع حرم تیپ فاطمیون استان فارس، شهید سیدجواد سجادی، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شهید سید جواد سجادی، از افغانستانی‌های مقیم شیراز بود که در  ۲۲ سالگی برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) خود را به سوریه رساند و در ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ در درگیری با تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.

این کتاب به تحقیق عبدالرسول محمدی و زهرا سادات هاشمی و به قلم محمدجواد رحیمی،  از نویسندگان و محققان واحد تاریخ شفاهی حسینیه هنر شیراز نگاشته شده است.

کتاب بهتر از تو نداشتم، جمعه، ۳ آذر ۱۴۰۲، در ویژه برنامه سالگرد شهادت شهید داوود جعفری رونمایی شد. این کتاب که ابتدای محرم امسال به چاپ رسیده بود همزمان با چاپ سوم به مخاطبان معرفی و رونمایی شد.

این برنامه که متبرک به نام شهید داوود جعفری و شهید سید جواد سجادی بود، به میزبانی خانواده شهید داوود جعفری و با حضور خانواده شهید سجادی و تعدادی از خانواده سایر شهدای فاطمیون استان فارس برگزار شد.

در ابتدا، برنامه با حضور احمد محمدی، از پرستارانی که سال ۹۴ به طور داوطلب برای مبارزه با داعش به سوریه رفته بود شروع شد. ایشان در این برنامه به روایت ماجرای اسیر شدن و بعد، از زندان داعش فرار کردنشان پرداخت.

مراسم سپس با مداحی و روضه‌خوانی حاج مهدی مختاری ادامه یافت.

در بخش بعد ضمن پخش تیزر معرفی کتاب بهتر از تو نداشتم، از حجت الاسلام انجوی نژاد، مهندس قانعی، مسئول اداره فرهنگ و ارشاد استان فارس، خانواده شهید سجادی و خانواده شهید جعفری و سید حامد ترابی، مسئول حسینیه هنر شیراز به نمایندگی از تیم تولید کتاب دعوت شد. سپس از کتاب *بهتر از تو نداشتم* توسط همسر شهید داوود جعفری و مادر شهید سیدجواد سجادی رونمایی شد. و از خانواده شهید سجادی، شهید جعفری تقدیر به عمل آمد.

این برنامه با اجرای موسیقی توسط مجتبی الله‌وردی(مجال) و شعار حضار در حمایت از مردم فلسطین به پایان رسید.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1584566

مهمترین اخبار ایران و جهان: