نیوز سیتی!
29 آذر 1402 - 02:01

این امام جماعت مسجد برای 30 روستایی سرپناه تأمین کرد+عکس

حجت‌الاسلام انصاری امام جماعت مسجدی در یکی از روستاهای همدان است که با بهره‌گیری از کمک‌های مردمی برای ایجاد سقف بالای سر مردم و نیازمندان قدم‌هایی برداشته است. او می‌گوید: «تاکنون برای ۳۰ خانواده روستا سرپناه مناسب مهیا شده است».

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، خانه و مسکن یکی از الزامات مهم زندگی است، اما متاسفانه برخی از هموطنان ما در شهرها و روستاها از سرپناه مناسبی برخوردار نیستند. حجت‌الاسلام انصاری با بهره‌گیری از کمک‌های مردمی و خیرخواهانه برای ایجاد سقف بالای سر مردم تلاش‌های بسیاری داشته و با شناسایی نیازمندان واقعی چندین سرپناه برای آنان احداث کرده و به تعمیر منازلی که نیازمند تعمیر یا ایجاد سرویس بهداشتی و حمام بودند پرداخته است. 


حجت‌الاسلام انصاری امام جماعت مسجد امام حسین(ع)

روستایی با ۵ هزار نفر جمعیت

حجت الاسلام عقیل انصاری دانا متولد سال ۱۳۵۴ و امام محله مستقر در روستای داق‌داق‌آباد شهرستان کبودرآهنگ همدان است که در مسجد امام حسین علیه السلام این روستا به فعالیت تبلیغی مشغول است. او می‌گوید: «این روستا در سه کیلومتری زادگاهم یعنی روستای خان‌آباد قرار گرفته و نزدیک به ۵ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است. به غیر از من یک امام محله دیگر و یک روحانی هم مستقر در روستا هستند.»

کمک به مردم را از پدرم آموختم

حاج آقا انصاری از سال ۷۴ لباس روحانیت برتن کرده است و از سال ۸۳ در این منطقه فعال شده است. او می‌گوید: «راه پدر مرحوم خودم را ادامه می‌دهم. او نیز روحانی بود. به واسطه رشد در این خانواده مذهبی که عمده اجداد ما هم روحانی و مبلغ دین بودند با فعالیت‌های تبلیغی آشنا شدم و مسیر تبلیغ دین را برگزیدم. زمان تولدم همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و هشت سال دفاع مقدس بود که پدرم در آن برهه حساس، غیر از تبلیغ و سخنرانی در سطح شهرستان، برای رزمندگان اسلام کمک‌های مردمی جمع‌آوری و گاهی خود نیز در خط مقدم حضور پیدا می‌کرد. همین اقدامات پدر باعث علاقمندی من برای کمک به مردم شد.»


هیأت این روستا هرهفته به میزبانی اهالی در خانه‌ها برگزار می‌شود

هیأت ما در خانه‌های مردم برپا می‌شود

حضور حاج آقا انصاری طی این مدت در روستای داق‌داق‌آباد منشا خیر و برکات زیادی بوده و اقدامات خوبی به واسطه او در این منطقه انجام گرفته است. به گفته او در این روستا یک هیأت فعال وجود دارد که هفته‌ای دو جلسه در منازل اهالی برنامه برگزار می‌شود. اکنون با قرار گرفتن در ایام فاطمیه این هیأت هرشب با سخنرانی و مداحی در منازل افراد به صورت مشخصی برقرار است.

همچنین برگزاری مستمر دعای ندبه در جمعه هر هفته در مسجد روستا و برپایی حلقه‌های صالحین، آموزش قرآن و احکام به صورت مستمر در مسجد برقرار است. حاج آقا انصاری همچنین مسابقات فرهنگی مختلفی را در روستا برگزار می‌کند که از جمله آن مسابقات کتابخوانی است.

۳۰ خانواده روستایی صاحب سرپناه شدند

حجت‌الاسلام انصاری با بهره‌گیری از کمک‌های مردمی و خیرخواهانه برای ایجاد سقف بالای سر مردم قدم‌هایی برداشته و با شناسایی نیازمندان واقعی چندین سرپناه برای آنان احداث کرده و به تعمیر منازلی که نیازمند تعمیر یا ایجاد سرویس بهداشتی و حمام بودند پرداخته است. تاکنون توانستند برای ۳۰ خانواده روستا سرپناه مناسب تدارک ببینند که این‌ خانه‌ها یا احداث شده است یا تعمیر و بازسازی شده است.

مسجد روستا با کمک مردم بازسازی شد

ساخت مسجد از مستحبات موکد است و آموزه­‌های ­اصیل اسلامی برای بانیان و آبادکنندگان مسجد فضیلت‌های بسیاری را ذکر کرده‌اند که یکی از توفیقات حاج آقا انصاری تجدید بنای مسجد امام حسین(ع) بوده است. او می‌گوید: «تمام هزینه‌های این بازسازی را از کمک‌های مردمی و خیرین مهیا کردیم. همچنین دو خانه عالم برای مسجد جامع و مسجد امام حسین این منطقه هم احداث شد که هزینه احداث آن‌ها را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت و زمین آن از طرف مردم وقف شد.»

کمک به ازدواج زوجین روستا و رفع اختلافات

این طلبه علاوه بر این در زمینه کمک به مستمندان هم فعال است و ۱۰۰ خانوار بی‌بضاعت را شناسایی کرده و هر ماه در قالب کمک نقدی و غیر نقدی از آنان دستگیری می‌کند. او تاکنون چند مورد جهیزیه برای زوجین کم برخوردار مهیا کرده تا از امر ازدواج جوانان نیز حمایت کرده باشد. آزادی یکی از زندانیان این روستا و پرداخت بدهی او با کمک مردم و خیرین از دیگر اقداماتی است که در کارنامه اقدامات حاج آقا انصاری ثبت شده است.

این امام محله همچنین با همراهی همسرش به ارائه مشاوره به صورت حضوری و تلفنی در زمینه خانواده، ازدواج و طلاق می‌پردازند. او می‌گوید: «این مشاوره‌ها بحمدالله اثرات خوبی را به همراه داشته و از طلاق برخی از زوجین جلوگیری کرده و مشکلات فی مابین آنان را نیز برطرف کرده است.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1610022

مهمترین اخبار ایران و جهان: