نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 18:35

دشمن به دنبال ایجاد انحراف در هیئات مذهبی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمنان چون نمی‎توانند هیئات مذهبی و جریانات مذهبی و انقلابی را نابود سازند برای ایجاد انحراف در مسیر آن ها تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی دیدار اعضای هیئت امنای هیئت و تشکل‌های دینی اظهار کرد: هیئات مذهبی در دوران پس از انقلاب اسلامی در جریان منافقین، آشوب‎ها، فتنه‎ ها و همچنین پیش از انقلاب نقش بسیار برجسته و تعیین کننده‌ای داشتند که قطعا مدیریت چنین مجموعه‌های نقش آفرین بسیار ضروری و لازم است؛ اگر از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های هیئات به خوبی صیانت نشود، دشمن برای آن دسیسه خواهد چید.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دشمن درصدد ایجاد انحراف در هیئات مذهبی است؛ عنوان کرد: دشمن ابتدا همچون دوران رضاخان برای نابودی هیئات تلاش کرد که شکست خورد؛ حالا که نمی ‎تواند این نهاد دینی مقدس را نابود کند برای انحراف آن می‌کوشد.

وی ابراز کرد: هرکجا جریان دینی، مذهبی، معنوی، انقلابی و اثرگذاری باشد؛ دشمن برای آن نقشه می‌کشد و چون تجربه کرده و می‌داند قادر به نابودی آن نیست؛ برای منحرف سازی آن به نفع خود تلاش می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سیره و عملشان به هیئات بسیار اهتمام دارند و ضمن حمایت این جریان را هدایت می‌کنند؛ این عبارت معظم‎له که فرمودند «هیئت، محلّ جهاد تبیین است» خود نشان دهنده تأثیرگذاری گسترده هیئت‌هاست که رهبری معظم چنین مطالباتی را از هیئات دارند.

وی با بیان اینکه «هیئات برای احیای امر اهل بیت(ع) فرصت ساز هستند»، عنوان کرد: یکی از بسترهای احیای امر، فرهنگ و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هیئات مذهبی هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه وجهه مردمی هیئات باید حفظ و از دولتی سازی آن‎ها پرهیز شود؛ عنوان کرد: ضمن حفظ وجهه مردمی هیئات توجه به صیانت و هدایتگری آن‌ها حائز اهمیت است و همچنین باید ارتباط هیئات با حوزه‌های علمیه تقویت شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609722

مهمترین اخبار ایران و جهان: