نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 14:10

وصول 8.3 میلیارد تومان جریمه تعزیراتی در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 8 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جریمه تعزیراتی در استان وصول شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی امروز در کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اظهار کرد: دستگاه اجرایی از جمله سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل صمت، اتاق اصناف، بسیج اصناف با محوریت تعزیرات حکومتی متولی نظارت در سطح بازار و رسیدگی به پرونده‌ها و جرایم تعزیراتی هستند.

وی با اشاره به نظارت‌ های انجام شده در سطح بازار، گفت: از ابتدای امسال تاکنون هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جریمه تعزیراتی وصول شده است.

وی با اشاره به اینکه باید در مدل بازرسی‌ها تجدیدنظر شود، تصریح کرد: هدف ما در بازرسی‌ها جریمه کردن مردم نیست بلکه خروجی نظارت‌ها باید رعایت سلامت و پایداری بازار و جلوگیری از گرانفروشی باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت ایجاد مرکز رصد و پایش بازرسی‌های سطح بازار در استان برای تحلیل تخصصی تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به کمبود نیروهای نظارتی، خواستاریم طرح نظارتی مدون و منسجمی برای مواجهه با ایام و مناسبت‌های خاص تعریف شود.

اشرفی بر تشدید نظارت‌ها بر بازار، در آستانه شب یلدا تأکید کرد و افزود: باید از ظرفیت سامانه ۱۲۴ بهتر استفاده شود. 

وی با بیان اینکه مدل برخورد با پرونده‌های دارای تکرار تخلفات مشابه، باید متفاوت باشد، متذکر شد: برای اینگونه پرونده ها باید از حالت جریمه‌ای خارج شده و از ابزارهای مدیریتی دیگر استفاده شود.

اشرفی در پایان خاطرنشان کرد: در تأمین اقلام اساسی برای ماه‌های پایان سال، ایام عید نوروز و ماه رمضان هیچ مشکل و کمبودی وجود ندارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609322

مهمترین اخبار ایران و جهان: