نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 12:26

هم‌فکری برای راه‌اندازی سفرهای زیارتی و سیاحتی از فرودگاه شاهرود

در جلسه هم‌اندیشی و بازدید از زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی شاهرود برای راه‌اندازی سفرهای هوایی به عتبات عالیات، مشهد مقدس و کیش هم‌فکری شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، جلسه هم‌اندیشی و بازدید از زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی شاهرود پیش از ظهر امروز با حضور رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شاهرود، سرپرست فرودگاه شاهرود، مدیران دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی شاهرود و دامغان و جمعی از فعالان حوزه گردشگری در سالن جلسات فرودگاه شاهرود برگزار شد.

مرتضی نظری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود با اشاره به برگزاری این جلسه هم‌اندیشی، اظهار کرد: این جلسه و بازدید با هدف آشنایی دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان حوزه گردشگری با زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی شاهرود برای توسعه و رونق گردشگری برگزار شده است.

وی افزود: در جلسه هم‌اندیشی و بازدید از زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی شاهرود برای راه‌اندازی سفرهای عتبات عالیات و سفرهای هوایی به مشهد مقدس و کیش هم‌فکری شد.

به گزارش فارس؛ فرودگاه بین‌المللی شاهرود که در زمینی به مساحت ۷۲۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شرق مرکز شهرستان شاهرود ساخته شده، در قواره خود فرودگاهی بزرگ و دارای ظرفیت توسعه محسوب می‌شود و می‌تواند رشدی بیش از شرایط کنونی را تجربه کند.

این فرودگاه در مجاورت جاده شاهرود- مشهد قرار دارد و یک دهه بعد از احداث و تکمیل برخی تجهیزات، در سال ۱۳۸۰ با فرود نخستین هواپیمای مسافری، بهره‌برداری رسمی از آن آغاز شده است.

نخستین پرواز بین‌المللی از فرودگاه شاهرود نیز مربوط به پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ است که به مقصد شهر نجف اشرف در کشور عراق انجام شد.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546222

مهمترین اخبار ایران و جهان: