نیوز سیتی!
30 مهر 1402 - 12:48

اهل این مسجد، آب لوله‌کشی به روستا آوردند و مدارس را تعمیر کردند+عکس

حجت‌الاسلام کثیرلو بیش از 10 سال است که در روستای لاچوان به مردم خدمت می‌کند. با اهتمام این امام‌محله و همراهی خوب مردم روستا، تعویض لوله‌ اصلی آب روستا به طول حدود 2 کیلومتر انجام شد تا آب آشامیدنی سالم در اختیار مردم باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام قیاسعلی کثیرلو امام محله مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) روستای لاچوان در شهرستان خدابنده استان زنجان است. او از ۳۵ سال پیش لباس طلبگی برتن کرده است و در کسوت سربازی امام زمان(عج) است. او از سال ۹۰ روستای لاچوان را برای خدمت‌رسانی فرهنگی و اجتماعی به مردم انتخاب کرد.

در مدارس برای دانش‌آموزان احکام می‌گویم

او در طول سال در این روستا به اقامه نمازهای جماعت و برپایی مراسم در مناسبت‌های مختلف می‌پردازد و ایام محرم و صفر و ماه مبارک رمضان نیز مسجد فعال است. این امام محله بین الصلاتین  هم برای نمازگزاران حدیث و احکام می‌گوید و برنامه‌های دعا نیز در مسجد برقرار است. او می‌گوید: « کلاس‌های قرآن و احکام برای نوجوانان و کودکان به خصوص در تابستان برقرار است و الآن نیز که مدارس برقرار هستند، در ۲ مدرسه ابتدایی و راهنمایی روستا، حضور پیدا می‌کنم و از احکام وضو و نماز و حق‌الناس و .. برای دانش آموزان می‌گویم.»

آب سالم در اختیار تمام روستا قرار گرفت

این امام محله همواره در کنار فعالیت‌های فرهنگی به برنامه‌های اجتماعی و خدمت رسانی به اهالی هم توجه دارد، با همت او و همراهی خوب مردم روستای لاچوان در این سال‌ها اتفاقات خوبی نیز در عرصه‌های عمرانی و خدمت‌رسانی رقم خورده است. او می‌گوید: «با همراهی مردم در سال‌های گذشته تعویض لوله‌ اصلی آب روستا به طول حدود ۲ کیلومتر با کمک خیرین انجام شد و مسجد روستا نیز که وضعیت مناسبی نداشت، تعمیر شد و توسعه پیدا کرد. آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی و چایخانه برادران و خواهران هم ساختیم تا شرایط برای رفاه مردم و نمازگزاران بهتر شود.»

مسجدی‌ها، مدارس محله را تعمیر کردند

در ادامه برنامه‌های محله‌محوری این مسجد، تعریض کوچه‌های اطراف مسجد هم عملیاتی شد. همچنین با همت اهالی جهادی مسجد، ساخت و تعمیر خانه و همچنین تعدادی سرویس بهداشتی و حمام هم برای نیازمندان انجام گرفت. کثیرلو می‌گوید: «تعمیر و تجهیز مدارس روستا هم بخش دیگری از فعالیت‌های جهادی مردم است که در این راستا لوله کشی آب و آسفالت مدرسه انجام شد. ساخت سرویس بهداشتی و تعویض در و ... هم در مدارس انجام شد. اخیراً هم بخشی از بدهی مدرسه توسط مسجد پرداخت شد.»

۳۲ بسته آموزشی برای محصلان روستا تهیه شد

خرید زمین و تعمیر و تجهیز آرامستان بخش دیگری از فعالیت‌های عمرانی اهل مسجد بوده و بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه برای  فنس‌کشی و آسفالت محوطه و آماده‌سازی جایگاه  نماز و ...هزینه شده است. پایگاه بسیج روستا هم عرصه دیگری از این حمایت‌ها بوده و با کمک خیرین تکمیل و تجهیز شده است. این امام محله می‌گوید: «با دست خیر مردم روستا، امسال با شروع سال تحصیلی نیز  ۳۲ کیف مدرسه به همراه  لوازم تحریر و همچنین کفش برای دانش آموزان نیازمند به مبلغ ۴۵ میلیون خریداری و هدیه شد.»

مردم روستا پای کار مسجد هستند

تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی  در مناسبت‌های مختلف و افطاری ماه رمضان برای نیازمندان از دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه مردم روستای لاچوان بوده و مرکز نیکوکاری مسجد هم در همین روزها یک تن برنج و ۲۰۰ بطری روغن برای رونق سفره نیازمندان تهیه و توزیع کرد. کثیرلو می‌گوید: «اغلب هزینه‌های انجام شده توسط اهالی روستا و خیرینی است که از همین روستا هستند و گاهی نیز از کمک‌های برخی نهادها استفاده می‌شود؛ اما هر چه هست اینکه مردم روستا خیلی پای کار هستند و کمک می‌کنند و با کمک آن‌ها چندین مرتبه نیز وسایل جهیزیه به صورت موردی خریداری و تقدیم شد. یا با کمک‌های نقدی یاریگر زوج‌های نیازمند بودیم.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1546266

مهمترین اخبار ایران و جهان: