نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 20:58

زمین شهرداری کاشمر همچنان در تصرف میراث فرهنگی

عضو شورای اسلامی شهر کاشمر نسبت به عدم توجه شهرداری و میراث فرهنگی این شهر نسبت به مصوبه شورا ابراز گلایه کرد و گفت: متاسفانه با گذشت ۵ ماه از مصوبه شورا و تعیین مهلت ۲ ماهه هنوز اقدامی برای واگذاری خانه تاریخی دانش و احداث غرفهدر مجاورت آن انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، محمد صادقی امشب در جلسه علنی شورای شهر کاشمر در تذکری از عدم توجه شهرداری به برخی مصوبات این شورا انتقاد کرد و افزود: هزار و ۴۰۰ متر زمین متعلق به شهرداری در مجاورت اثر تاریخی خانه دانش در بهمن ماه سال گذشته توسط میراث فرهنگی دیوار کشی شد که سرانجام با تذکرات متعدد در هشتاد و نهمین جلسه شورا مصوب شد که شهرداری ظرف مدت ۲ ماه نسبت به احداث غرفه برای عرضه صنایع دستی اقدام و ظرف ۱۰روز هم پیش‌نویس واگذاری خانه تاریخی به شهرداری برای موزه کاشمر تهیه شود.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه با گذشت چهار ماه از این مصوبه تاکنون اقدامی انجام نشده است، بیان کرد: اگرچه دغدغه میراث فرهنگی در مجاورت این اثر تاریخی حضور معتادان و زباله گردها بود، اما در حال حاضر با احداث دیوار این شرایط بدتر و‌ناامن تر شده است.

وی با اذعان به اینکه برخی از مصوبات شورا مثل همین مصوبه به فراموشی سپرده می شود، خواستار ارائه توضیحات شهرداری در این خصوص شد.

صادقی همچنین با اشاره به موافقت شورا با درخواست شهرداری برای احداث بازار روزها برای عرضه مستقیم میوه و تره بار خاطر نشان کرد: اینکه جانمایی و نحوه واگذاری این بازار روزها چگونه انجام شده است، جای سوال است؟ چرا که هدف از این مصوبه عرضه مستقیم میوه و تره بار با قیمت پایین تر و ایجاد اشتغال بوده است.

وی ادامه داد: یکی از این بازار روزها که احداث شده و در حال فعالیت است، در کنار عرضه میوه و تره بار، مواد غذایی هم عرضه می شود و این با مصوبه شورا مغایر است.

رئیس شورای شهر کاشمر نیز با تایید تذکر این عضو شورا گفت: همه ما در قبال مصوبات شورا مسئول هستیم، لذا علاوه بر اینکه بر اجرای آن نظارت می کنیم باید بر نحوه چگونگی و تطابق اجرا با مصوبه هم نظارت داشته باشیم.

علی اصغر مرادزاده تاکید کرد: مصوباتی که در قالب مزایده و مناقصه اجرا می شود باید مطابق مصوبه و شرایط مزایده و مناقصه باشد.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534366

مهمترین اخبار ایران و جهان: