نیوز سیتی!
02 آبان 1402 - 10:50

عضویت بیش از ۳۴ هزار نفر درکتابخانه های عمومی استان ایلام

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: بیش از۳۴ هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان ایلام فعالیت دارند.

سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام صبح سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: درحال‌حاضر بیش‌از ۳۴هزار نفر درکتابخانه های عمومی استان ایلام عضویت فعال دارند. 

وی با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی در تمام شهرستان های استان در حال خدمات رسانی هستند، افزود: در راستای برقراری عدالت فرهنگی درشهرستان ایلام از فرودین ماه سال جاری کتابخانه سیاربامشارکت سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام راه‌اندازی شده‌است.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با اشاره به این‌که هدف از را اندازی این کتابخانه سیار،ارائه خدمت به مردم در روستاهایی است که با توجه به جمعیت امکان تأسیس کتابخانه دائم وجود ندارد، ادامه داد: در این کتابخانه سیار خدماتی از قبیل عضویت، امانت کتاب و اجرای برنامه‌های فرهنگی از قبیل قصه‌گویی نقاشی به علاقه مندان ارائه خواهد شد.

حیدری خاطر نشان کرد: این کتابخانه سیار درپنج روز هفته در روستاها و مناطق محروم فعایت میکند. 

 این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به عمده‌ترین برنامه‌های هفته کتاب درسال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در ان هفته افتتاح سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی شهر ایلام است که از۸۶ همزمان با پروژه کتابخانه‌ها کلنگ زنی شده امابه دلایل مختلف به بهره برداری نرسیده است. 

مدیر کل کتابخانه های استان ایلام خاطر نشان کرد: بهره برداری این سالن با ظرفیت ۱۷٠ میتواند فرصت مناسبی جهت اجرای برنامه ها وهمایش های مختلف دستگاه های دولتی خصوصا دستگاهای فرهنگی استان ایلام باشد.

 حیدری با اشاره به اینکه افتتاح این سالن میتواند بعث افزایش مراجه کنندگان به کتابخانه مرکزی شهر ایلام شود،تصریح کرد:با توجه به اینکه این کتابخانه یکی از بزرگترین اماکن فرهنگی در استان است در سال جاری مبلغ ۵میلیارد تومان جهت رفع در راستای خدمات مطلوب و رفع نواقص ساختمانی به این کتابخانه اختصاص داده شده است.

 وی گفت: همچنین از دیگر برنامه های هفته کتاب در استان کلنگ زنی کتابخانه عمومی شهرمهر ملکشاهی با زیربنای ۱۲٠ مترمربع از محل اعتبارات شهرستانی و افتتاح کتابخانه در روستای وارگه شهرستان چرداول با زیربنای ۱۲٠ مترمربع از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان چرداول و همچنین ستاد اجرایی به فرمان حضرت امام(ره) جهت ساخت وتامین تجهیزات آن توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، اولین کتابخانه سیار استان ایلام با هدف ارائه خدمات فرهنگی در روستاها با حضور جمعی از مسئولان استانی روز شنبه بیست و ششم فروردین ماه ۱۴۰۲ افتتاح شد. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1548466

مهمترین اخبار ایران و جهان: