نیوز سیتی!
27 آبان 1402 - 13:31

کنعانی: حمله به بیمارستان‌ها ماهیت جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را آشکارتر کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله به بیمارستان‌ها را با همه موازین حقوق بشری، حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های ژنو در تعارض خواند و گفت که این حملات ماهیت جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را نزد جهانیان آشکارتر می‌کند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حملات رژیم صهیونیستی به غزه همچنان ادامه دارد. این رژیم در واکنش و به بهانه عملیات طوفان الاقصی اقدام به حملات گسترده به نوار غزه کرد. مساجد، بیمارستان‌ها، کلیساها و اماکن مسکونی از این حملات در امان نماندند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطینی از تاریخ ۷ اکتبر تاکنون حداقل ۱۱ هزار و ۵۰۰ فلسطینی از جمله بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ زن و کودک به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۲۹ هزار و ۲۰۰ نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) ۲۷ آبان ماه در شبکه اجتماعی ایکس درباره حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها در غزه نوشت: بعد از شکست مقامات رژیم اسرائیل در اثبات ادعاهای دروغین خود در مورد بیمارستان شفا، ارتش این رژیم حملات خود را به دیگر بیمارستان‌های غزه از سر گرفت. 

 

وی افزود: حمله به بیمارستان‌های اردن و اندونزی، جلوه دیگری از خوی تجاوزکارانه و وحشیگری رژیم را نشان داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: حمله به بیمارستان‌ها با همه موازین حقوق بشری، حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های ژنو در تعارض است و ماهیت جنایتکارانه این رژیم را نزد جهانیان آشکارتر می‌کند.

«اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت  غزه روز جمعه در اظهاراتی گفته بود که اسرائیلی‌ها بیمارستان شفا را به پایگاهی برای عملیات‌هایشان تبدیل کرده‌اند. وی افزود: خودروهای نظامی ارتش اسرائیل از مجاورت این بیمارستان «تکان نخورده‌اند» و تعداد زیادی از نظامیان رژیم در حال جستجوی زیرزمین و طبقه همکف بیمارستان و همچنین بخش جراحی آن هستند. 

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد در ۲ روز گذشته ۲۴ بیمار در این بیمارستان به دلیل قطعی برق ناشی از کمبود سوخت جانشان را از دست داده‌اند. اشرف القدره همچنین گزارش داد تجهیزات حیاتی پزشکی به دلیل قطع برق از کار افتاده‌اند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1576322

مهمترین اخبار ایران و جهان: