نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 13:30

امیر فلاح: باید برای موفقیت در جنگ ترکیبی در همه جنبه‌های نبرد به‌روز شویم

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش، گفت: اگر بخواهیم در یک جنگ ترکیبی موفق باشیم، لازمه آن این است که در تمامی جنبه‌های درگیر در جنگ، به‌روز شویم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ عباس فلاح معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش در حاشیه اولین همایش ملی مدیریت و فرمانده در جنگ‌های آینده که در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزار شد، گفت: امروز همایش ملی فرماندهی و مدیریت در جنگ‌های آینده را در دانشگاه افسری امام علی (ع) برگزاری می‌کنیم.

وی افزود: این همایش با فراخوان مقالات در محورهای مختلف و مرتبط با نحوه اداره عملیات و جنگ‌های پیش روی و جنگ‌های آینده بیش از ۳۰۰ مقاله را از مراجع مختلف نظامی و دانشگاهی دریافت کردیم.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اعتقاد داریم رسوب دانشی این ۳۰۰ مقاله به ما کمک‌های شایانی را در اداره جنگ‌های پیش‌روی به ما می‌کند، تأکید کرد: پیشرفت‌های علمی و فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه صنایع دفاعی به همان موازات هم نیاز است تا در مدیریت فرماندهی و نیروهای مسلح نیز تحولاتی رخ بدهد تا بتواند همپای سایر پیشرفت‌ها در حوزه‌های دیگر خود را نشان دهد تا بتواند در جنگ‌های آینده مؤثر باشد.

وی ادامه داد: منظور از جنگ‌های ترکیبی این است که نبرد فقط در بخش‌های نظامی خلاصه نمی‌شود، بلکه بخش‌های اقتصادی، شناختی، عقیدتی و رسانه‌ای و اجتماعی را در خودش جای می‌دهد.

رئیس اولین همایش ملی فرماندهی و مدیریت در جنگ‌های آینده، تأکید کرد: اگر بخواهیم در یک جنگ ترکیبی موفق باشیم، لازمه آن این است که در تمامی جنبه‌های درگیر در جنگ، به‌روز شویم، چرا که اگر ما خودمان را فقط در جنبه‌های نظامی آماده کنیم و در حوزه جنگ‌های ترکیبی آمادگی دفاع را نداشته باشیم طبیعتا نتیجه مطلوبی را به دست نخواهیم آورد.

وی افزود: نیاز است تا ما در همه حوزه‌های جنگ ترکیبی بتوانیم خود را به آمادگی کافی برسانیم تا در مواجهه با تهدیدها علیه ملت، منتفع و کشورمان آماده شویم.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش در پایان، خاطرنشان کرد: فرمانده ما در صحنه عملیات باید بتواند از تمامی ظرفیت‌های موجود در صحنه نبرد که بخشی از آن ظرفیت‌های نظامی و بخشی دیگر ظرفیت‌های غیرنظامی است برای رسیدن به هدف نهایی در جنگ به شایستگی استفاده کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582122

مهمترین اخبار ایران و جهان: