نیوز سیتی!
23 آذر 1402 - 09:38

پیکرمطهر شهید گمنام دفاع مقدس درنی ریز تشییع شد

پیکر مطهر شهید گمنام ۸ سال دفاع مقدس بعدازظهر روز گذشته در شهرستان نی‌ریز در میان حضور پرشور مردم تشییع شد‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از نی‌ریز، مراسم تشییع پیکرمطهر شهید گمنام، با حضور پرشکوه مردم شهر نی ریز،  مسئولین و کارکنان ادارات شهرستان از مقابل ناحیه مقاومت سپاه نی ریز به سمت میدان گاز بلوار شهید مدرس ، بلوار شهید جمشید زردشت و مسجد جامع کبیر، خیابان قائم شرقی، بلوار سرداران و سپس مهدیه رزمندگان اسلام  برگزار شد. 

تشییع‌کنندگان با نوای یازهرا(س)، یاحسین(ع)، این گل پرپر از کجا آمده، از سفر کرب و بلا آمده،  کجائید ای شهیدان خدایی، بلاجویان دشت بلایی  و مرثیه‌سرایی مداحان، یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای گمنام را گرامی داشتند و با آرمان‌های شهدا، امام شهدا، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری، تجدید بیعت کردند.

خسروانی، فرماندار نی ریز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه تبیین راه شهدا و گذشت، ایثار و ترویج آن در جامعه ضروری است، گفت: فداکاری، جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌های شهدا باعث شد که امروز در سایه امنیت و اقتدار، اهداف انقلاب اسلامی را به نحو مطلوب پیش ببریم.

وی ادامه داد :همه ما مدیون خون شهدا هستیم، عزت و سرافرازی امروز ایران عزیز، مدیون ایثارگری‌ها و خون شهداست. تکریم و احترام شهدا وظیفه همه ما است و امیدواریم حضور این شهدا مایه برکت و شور معنوی در شهر باشد.

فرماندار نی ریز تصریح کرد: دشمن همواره برای تضعیف قدرت کشور و نظام، جوانان را هدف قرار می‌دهد و به ارزشهای جامعه حمله می‌کند و ما باید در این راستا با فرهنگ سازی و تبیین راه شهدا با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله کنیم. 

وی افزود: امروز این شهدا که با نام و نشان رفته و خوشنام برگشتند، فضای شهرستان نی ریز را عطرآگین کردند. شهدا جمال دنیایی را رها کرده و محو جمال حق شدند. ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری از ویژگی‌های بارز این شهدا بود.

خسروانی  گفت: این چند روز که شهدا مهمان شهر ما هستند، برای جهاد تبیین آمده‌اند تا بار دیگر آیات قرآن را برای ما تفسیر کنند. شهدا پس از ده‌ها سال از خاک بیرون آمده و به صحنه می‌آیند تا به ما بشارت دهند که هیچ اندوه و حزنی را به دل راه نداده و با اقتدار، این انقلاب عزیز را که با خون‌های پاک این شهدا آبیاری شده است، پیش ببرید.

به گزارش فارس، پیکر مطهر این شهید گمنام همچنین با استقبال پرشور دانش آموزان و دانشجویان در مدارس مختلف و دانشگاه علمی کاربردی بر دستان دانش‌آموزان تشییع شد تا مدارس شهرستان نی ریز نیز میزبان مراسم گرامیداشت شهید گمنام بوده و دانش‌آموزان  و دانشجویان نیز از این فضای معنوی بهره‌مند شوند. 

پیکر مطهر این شهید در بخشهای  پشتکوه و قطرویه تشییع و بعداز ظهر امروز 23 اذر نیز جهت تشییع به شهرستان بختگان انتقال می یابد.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604466

مهمترین اخبار ایران و جهان: