نیوز سیتی!
22 آذر 1402 - 23:36

حجت‌الاسلام رضایی: اولین شرط جهاد تبیین معرفت و بصیرت است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین ترس را مخل جهاد تبیین دانست و اظهار کرد: جهاد تبیین شرایطی دارد؛ اولین شرط جهاد تبیین معرفت و بصیرت است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در دوره توانمندسازی جهادگران تبیین، ویژه مربیان عقیدتی سیاسی، گفت: جهاد تبیین شرایطی دارد؛ اولین شرط جهاد تبیین معرفت و بصیرت است.

وی، ترس را مخل جهاد تبیین دانست و اظهار کرد: اگر انسان بترسد که حرف حق بزند یا به موقع حرف نزند؛ جهاد تبیین مختل می‌شود. یکی از مهمترین عوامل موفقیت جهاد تبیین، بصیرت، شجاعت، نترسیدن و بعد هم منصفانه حرف زدن است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، افزود: منصفانه حرف بزنیم، اگر جهاد تبیین می‌خواهیم داشته باشیم، خدمات و اشتباهات یک عمل را واضح بیان کنیم؛ که هر کس شنید، بپذیرد. برای جهاد تبیین لازم است منصفانه، با ادب، با اطلاعات و اشراف به موضوع داشته باشیم، این موارد در جهاد تبیین خیلی مهم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی ادامه داد: بدون توهین، محترمانه و منطقی حرف‌های خودمان را بزنیم؛ همین در جهاد تبیین کفایت می‌کند و طرف مقابل می‌پذیرد. ما برای فرد، ارزش قائلیم و ادب و احترام می‌کنیم، انسان‌ها باید اول اهل بصیرت باشند، دوم به موقع در صحنه حاضر شوند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، اظهار کرد: همیشه صحنه‌های تاریخی را مرور کنید، در انقلاب خودمان امام خمینی (ره) می‌فرمایند؛ مثل این مردم دیگر نبودند، این‌ها از مردم زمان پیغمبر(ص) و زمان امیرالمؤمنین (ع) جلوتر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در جهاد تبیین می ‌فرمایند؛ مردم قم قیامت کردند، به موقع آمدند. وقتی توسط روزنامه‌ای به امام راحل جسارت شد، روز بعد همه مردم در صحنه و میدان حاضر شدند؛ شهید دادند اما به موقع عمل کردند. آن‌ها معرفت داشتند و با شجاعت به میدان آمدند. مقام معظم رهبری در کتاب جهاد تبیین هم می‌فرمایند؛ یک روز قبل از پیروزی انقلاب ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ امام دستور دادند؛ که ساعت چهار در تهران مردم حکومت نظامی را بشکنند و همه در خیابان‌ها حاضر شوند.

حجت‌الاسلام رضایی، حاج قاسم سلیمانی عزیز را نمونه بارز جهادگر تبیین خواند و گفت: شهید سلیمانی برای این نظام و امام‌مان سربازی کرد و به موقع در صحنه حاضر شد و به فیض شهادت نائل آمد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1604322

مهمترین اخبار ایران و جهان: