نیوز سیتی!
11 آبان 1402 - 21:45

قرار دست‌ها، دستانی که مقصد قرارشان ظهور توست

۹۰۰ دختر جوان و نوجوان برای افزایش معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع) و تقویت روحیه‌ی انتظار عصر امروز از اصفهان عازم قم و جمکران شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ۹۰۰ دختر جوان و نوجوان برای افزایش معرفت نسبت به اهل‌بیت(ع) و تقویت روحیه‌ی انتظار عصر امروز از اصفهان عازم قم و جمکران شدند.

این گروه ۹۰۰ نفره در این اردوی دو روزه در مسجد جمکران و قم در فضایی دوستانه برنامه‌های مختلف و متنوع زیارتی، مذهبی، سخنرانی و تفریحی شرکت می‌کنند.

این دختران همچنین قرار است فردا در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در صحن مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تجمع کنند.

 

حجت‌الاسلام محمد داستان‌پور، مدیر و موسس گروه فرهنگی فانوس بزرگترین گروه دخترانه کشور اظهارداشت:  این دختران در عین پوشش‌دهی نیازهای دیگر دختران جوان و نوجوان از قبیل هیجانات، ارتباط با دوستان با شعار قرار دست‌ها، دستانی که مقصد قرارشان ظهور توست درقالب اردویی به قم و جمکران عازم شدند.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که سرمایه‌گذاری تربیتی روی قشر بانوان یا دخترخانم‌ها به تعبیری یک سرمایه گذاری بلند مدت است. چون یک دختر یک نسل است.

داستان‌پور گفت: خوب می‌دانیم نوجوانان و جوانان تاثیرپذیرتر و ریسک‌پذیرتر و اهل درگیری با موانع‌اند. آن‌ها راحت‌تر می‌توانند مسیرشان را در قالب جهت‌هایی که تشخیص داده‌اند درست است، مشخص کنند و چالش‌های آن را به جان بخرند. لذا بخشی از مخاطبی که بعنوان محور انتخاب کردیم دختران نوجوان و جوان هستند.

وی خاطرنشان کرد: نوع نگاه ما یک کار تربیتی بلند مدت با محوریت و مرکزیت توسعه معنویت است. از آنجایی که دل، سُکان و لنگرگاه وجود انسان است؛ اگر توانستیم دل را به جای درستی وصل کنیم خیلی از اتفاقات، به درستی رقم می‌خورد. هیچ جا مطمئن‌تر و امن‌تر از محبت، عشق و ارادت به اهل بیت نیست. لذا نقطه کانونی مسیر تربیتی ما ترویج محبت اهل‌بیت تعریف شده که این استراتژی و راهبرد را در قالب اجرا، زمانبندی و برنامه ریزی کردیم تا در کنار فعالیت های متنوعی که داریم مخاطبمان را در چهار محور معرفتی، ارتباطی، شخصیتی، حمایتی و تشکیلاتی اقناع کنیم.

داستان‌پور بیان کرد: سعی کردیم در بعد معرفتی، خوراکی متناسب با ادبیات بچه‌ها ارائه کنیم و در بعد ارتباطی فضای تعاملی برای شکل‌گیری رفاقت با محوریت کار فرهنگی، تربیتی و رشد انسان ایجاد کنیم. در بعد هیجانی هم اردوها و برنامه‌های تفریحی برگزار می‌کنیم. در بحث ترویج محبت اهل بیت چند اتفاق بزرگ را رقم زدیم که مهم‌ترین و اساسی‌ترین آن اردوی سالیانه مشهد و اردوی فصلی قم و جمکران است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1559266

مهمترین اخبار ایران و جهان: