نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 10:07

۵۰ حادثه کار در اصفهان اتفاق افتاد

اصفهان – مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در سال گذشته ۵۰ حادثه کار در محیط‌های صنعتی استان اصفهان اتفاق افتاد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای مانور امداد و نجات در پروژه ساخت ایستگاه خط ۲ مترو اصفهان در محل بزرگراه شهید خرازی اظهار داشت: این مانور به منظور ارتقای سطح آمادگی دستگاه‌های امدادی برای کنترل حوادث احتمالی شهری برگزار شد.

وی با بیان اینکه خط ۲ مترو ۲۴ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر آن در حال اجرا است، ابراز داشت: این مانور در عمق ۳۰ متری این پروژه با همکاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و عوامل قطار شهری اجرا شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در این مانور مجروحان فرضی پیش بینی شدند که در عمق ۳۰ متری باشند، ادامه داد: نیروهای امدادی با استفاده سگ‌های جستجوگر مصدوم فرضی را پیدا کردند و همزمان حریقی را در بخش ضایعات ایجاد کردند که به خوبی اطفا شد.

۵۰ حادثه کار در اصفهان اتفاق افتاد

لزوم توجه صنایع اصفهان به رعایت اصول ایمنی در محیط کار

وی به مشارکت ۵۰ نفر نیرو در این مانور، گفت: بررسی نقاط ضعف شبیه سازی حریق و حادثه، استفاده عملی از خودروی جرثقیل و امدادرسانی به مصدومی که پای وی در سازه‌های فلزی گرفتار شده بود از اهداف و بخش‌های این مانور بود.

شیشه فروش با اشاره به اینکه ۱۰ هزار واحد صنعتی در استان اصفهان استقرار دارند، افزود: از این رو ضرورت دارد که در همه بخش‌ها رعایت ایمنی کار را داشته باشند و کارگرها همواره به لوازم حفاظت فردی مجهز باشند.

۵۰ حادثه کار در اصفهان اتفاق افتاد

وی تاکید کرد: ضرورت توجه به ایمنی در بخش کار و صنعت در استان مهم است و سال گذشته ۵۰ حادثه کار در استان اصفهان اعلام شد از این رو همه پیمانکاران باید گواهی ایمنی داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1246166

مهمترین اخبار ایران و جهان: