نیوز سیتی!
12 خرداد 1402 - 16:22

ازبکستان و کره جنوبی قرارداد همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی امضا کردند

وزرای امور خارجه ازبکستان و کره جنوبی در شهر «تاشکند» با یکدیگر دیدار و قرارداد همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «بختیار سعیداف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «پارک چین» وزیر امور خارجه کره جنوبی در شهر «تاشکند» دیدار و قرارداد همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی بین دو کشوررا امضا کردند.

در چارچوب سفر وزیر امور خارجه کره جنوبی به ازبکستان همچنین اسنادی مبنی بر توسعه روابط پارلمانی، بهداشت گیاهی، کشاورزی و جنگلداری و فناوری های هوشمند امضا شد.

سعیداف در کانال تلگرام خود نوشت: با «پارک چین» وزیر امور خارجه کره جنوبی یک دیدار پرمحتوا برگزار کردیم. در این دیدار تشدید همکاری های متقابل بین وزارتخانه های امور خارجه، ایجاد شرایط برای روابط کارآفرینی، پرمحتوای گفتوگوی «کره جنوبی و آسیای مرکزی»، صلح و امنیت، تبادل با دانش و فناوری هارا بررسی کردیم.

کره جنوبی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران ازبکستان می‌باشد.

کره جنوبی تاکنون برای حضور در اقتصاد ازبکستان بیش از 10 میلیارد دلار اختصاص داده است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 800 کارخانه با مشارکت سرمایه‌گذاران کره جنوبی از جمله 79 شرکت با صددرصد سرمایه سرمایه‌گذاران کره جنوبی در بخش‌های ماشین سازی، بازرگانی، صنایع شیمیایی، غذایی، فلزسازی، داروسازی، جهانگردی، نفت و گاز و خدمات فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی بین ازبکستان و کره جنوبی در8 ماه سال 2022 میلادی در سطح یک میلیارد و 600 میلیون دلار قرار گرفته است.

کره جنوبی استقلال این کشور‌را در 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در 29 ژانویه سال 1992 میلادی روابط سیاسی خودرا با ازبکستان برقرار کرد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1257322

مهمترین اخبار ایران و جهان: