نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 16:20

تهیه محتوای غنی برای مراسم جشن و شادی/استقلال فرهنگی را حفظ کنیم

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت استقلال فرهنگی گفت: برای مراسم جشن و شادی باید سرودهای مطلوب و دارای پیام تولید کنیم که در این زمینه کم کاری داشته ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر پنج شنبه در ستاد شئون فرهنگی در مناسبات مذهبی خراسان جنوبی اظهار کرد: تبلیغ دین تنها در شکل سخنرانی و شعر و روزنامه و … نیست بلکه در قالب‌های مختلفی می‌توان این مهم را انجام داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این سوال که چه طرحی برای امنیت فرهنگی در جامعه داریم، بیان کرد: به نظر می‌رسد که در این حوزه مهم نه طرح و نه محتوای تدوین شده‌ای در بخش‌های مختلف آن داریم.

عبادی با اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف فرهنگی باید کار به صورت تخصصی پیگیری شود، گفت: سوال این است که ما برای مراسم جشن و شادی چه کاری انجام داده‌ایم و آیا جز تقلید از موسیقی غنایی کار دیگری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ما، اظهار کرد: بارها تأکید کرده‌ام که در این زمینه باید از هنر هنرمندان متعهد استفاده کرده و تولید محتوا داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: گاه مردم از سر ناچاری به سراغ موسیقی‌های غنایی می‌روند چرا که ما برای جشن آنها محتوای خوب و فاخر و منطبق با فرهنگ خودمان تولید نکرده‌ایم.

عبادی با تأکید بر اهمیت استقلال فرهنگی یادآور شد: ما چه ادعایی می‌توانیم داشته باشیم وقتی بعد از گذشته چندین سال از پیروزی انقلاب اسلامی و در این فضا جهت تأمین امنیت فرهنگی محتواهای غنی چون سرودهای ابتدای انقلاب تولید نکرده و یا کم تولید کرده‌ایم.

وی با اشاره به نام مرحوم «حمید سبزواری» به عنوان یکی از شعرای ابتدای انقلاب گفت: مسیری را که شعرایی چون مرحوم «حمید سبزواری» و مانند ایشان در ابتدای انقلاب رفتند را ما در سال‌های بعد ادامه ندادیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1255066

مهمترین اخبار ایران و جهان: