نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 08:55

فارس من| پاسخ شورای شهر لردگان به گلایه مردم/ معابر تا پایان تابستان آسفالت می‌شود

رئیس شورای شهر لردگان گفت: سال گذشته 14 هزار تُن آسفالت در معابر این شهر استفاده شده است و امسال هم تخصیص 10 هزار تُن آسفالت را گرفته‌ایم که به زودی آسفالت برخی معابر و کوچه‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به دنبال ثبت سوژه‌ای با عنوان «نارضایتی مردم لردگان از وضعیت آسفالت کوچه و خیابان‌ها» از سوی جمعی از اهالی شهر لردگان در سامانه فارس من پیگیری موضوع در دستور کار خبرنگار فارس قرار گرفت.

در متن این مطالبه آمده است؛ «شهر لردگان وضعیت اسفناکی در حوزه آسفالت، معابر و ... دارد و متاسفانه هر شهردار و شورای شهری که روی کار می‌آید یا توانایی انجام کارها را ندارد یا به دنبال مسائل شخصی است و نسبت به مشکلات مردم بی‌تفاوت هستند به گونه‌ای که صدای امام جمعه شهرستان لردگان هم در آمده است. از خبرگزاری فارس درخواست می‌کنیم که به صورت جدی و فوری به این موضوع ورود کنند.»

احمد نادری رییس شورای شهر لردگان در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: سال گذشته ۱۴ هزار تُن آسفالت در سطح معابر این شهر استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه نارضایتی و انتظارات مردم به حق است، ادامه داد: اما باید توجه داشته باشیم که توانایی مالی شهرداری و شورای شهر محدود است چرا که ما درآمد ثابتی نداریم و کم‌کاری‌ها از سوی شورای شهر فعلی نبوده است.

رییس شورای شهر لردگان با اشاره به اینکه هم‌اکنون چند پروژه مانند آرامستان شهر، سیل‌بند و آسفالت معابر را در دست انجام داریم، عنوان کرد: درآمد شهرداری محدود است از این رو پیگیر هستیم با اخذ تسهیلات یا فروش املاک برای شهرداری لردگان درآمد ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: سال ۱۳۹۹ که شورای فعلی روی کار آمد شهرداری لردگان نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان دیون حقوقی داشت که ما همچنان درگیر پرداخت آن هستیم.

نادری گفت: وضعیت موجود معابر شهر نتیجه سوءمدیریت‌هایی مانند حفاری‌های غیراستاندارد، غیرکارشناسی، فاضلاب و ... است که در سال‌های پیش رخ داده است.

وی ادامه داد: به طور مثال از ۱۷ هزار انشعاب فاضلاب شهر هنوز ۵۰ درصد هم انجام نشده از این رو با خریداری انشعاب جدید شهرداری مجبور به حفاری است و شهروندان باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند تا هر چه سریع‌تر نصب انشعابات فاضلاب شهر به اتمام برسد.

رئیس شورای شهر لردگان افزود: سال گذشته در محله‌های مختلفی مانند حاجی‌آباد، چهارده معصوم و ولایت و ... عملیات آسفالت به طور کامل، روکش و یا ترانشه انجام شد.

وی اضافه کرد: امسال هم تخصیص ۱۰ هزار تُن آسفالت را گرفته‌ایم و تا پایان شهریورماه تعدادی از معابر و کوچه‌ها آسفالت می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1210566

مهمترین اخبار ایران و جهان: