نیوز سیتی!
24 اردیبهشت 1402 - 12:44

کارخانه تولید فرآورده‌های بتنی شهرداری جاجرم افتتاح شد

کارخانه تولید فرآورده‌های بتنی شهرداری جاجرم با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار فارس از جاجرم، مهدی رشیدی، معاون عمرانی استاندار خراسان‌شمالی در آیین افتتاح کارخانه تولید فرآورده‌های بتنی شهرداری این شهرستان با اشاره به استعدادهای استان اظهارکرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان بیشترین استفاده را ببرند.

وی گفت: افتتاح این کارخانه نمونه ارزشمندی است که با استفاده از ظرفیت موجود و با هزینه کم باعث اشتغال‌زایی و درآمد پایدار برای شهرداری شده و این امر در سایه انسجام و همسو بودن شهرداری و اعضای شورای شهر جاجرم محقق شده است.

معاون عمرانی استاندار خراسان‌شمالی افزود: اگر بخواهیم از ظرفیت موجود استفاده کنیم خیلی هم نیاز به پول نیست و این کارخانه نمونه بارز ارزشمند و واضحی است که با حداقل هزینه به سرانجام رسید، ضمن اینکه باعث ایجاد اشتغال و درآمدی پایدار برای شهرداری به دنبال دارد. 

وی اضافه کرد: جاجرم یکی از شهرهای است که با انسجام اعضای شورای اسلامی و شهردار با قوت کار را پیش می‌برند و با حداقل هزینه پتانسیل کارخانه تولید فرآورده‌های بتنی را بالفعل کردند.

حجت الاسلام هوشمندنژاد، امام جمعه جاجرم هم در این افتتاحیه ضمن تقدیر از خدمات شهرداری گفت: انتخاب شهردار و افتتاح چنین مجموعه‌ای نشان دهنده برنامه‌های بلند مدت شورا و شهرداری است.

وی افزود: هر چه شهرداری تقویت شود و در بخش خدمات شهری و رفاهی تلاش کند بیشتر به چشم مردم می‌آید و این به چشم آمدن یک مولفه قدرت و اعتماد است.

حجت الاسلام هوشمند نژاد ادامه‌داد: جاجرم با توجه به داشتن ظرفیت‌های خوبی که دارد می‌تواند با پشتیبانی وجه خوبی را به استان و کشور از خود نشان دهد.

محمد ایزدی، شهردار جاجرم نیز در بهره‌برداری از کارخانه تولید فرآورده‌های بتنی شهرداری گفت: این کارخانه با هدف  ایجاد منابع درآمدی پایدار و حرکت در بستر شعار سال و حرکت همسو با سیاست‌های دولت از محل منابع داخلی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال شامل ۲۰ میلیارد ریال تجهیزات،۲۰ میلیارد ریال ابنیه، که مجموعأ ۴۰ میلیارد ریال است به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این مجموعه ضمن ایجاد اشتغال برای ۷ نفر به‌طور مستقیم، موجب جلوگیری از خروج ماهانه ۵ میلیارد ریال سرمایه شهرستان، ایجاد منبع درآمدی پایدار و با نگاه اولیه در راستای آماده‌سازی و تامین مصالح سایت‌های نهضت ملی مسکن شهر و سایر شهرستان استان و استان‌های همجواری که فرصتی بی نظیر برای بهره‌برداری حداکثری از این ظرفیت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از امروز می‌توان نوید و وعده بهسازی و مناسب سازی تمامی پیاده‌روها و شبکه جوی آب‌های سطحی شهر در معابر درجه یک و ۲ شهر در آینده‌ای بسیار نزدیک را به شهروندان داد، تصریح کرد: از جمله تولیدات این کارگاه  انواع کف پوش، جدول، بلوک ساختمانی،گلویی قنوات و چاه، نهر و کانیوو است.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1211222

مهمترین اخبار ایران و جهان: