نیوز سیتی!
08 خرداد 1402 - 17:42

پاشینیان: عادی‌سازی روابط با ترکیه در دستور کار ایروان قرار دارد

نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که امیدوار است پس از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، روابط با آنکارا عادی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اینترفکس، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان امروز دوشنبه در سخنانی اعلام کرد که عادی سازی روابط میان کشورش با ترکیه از اولویت های ایروان به شمار می آید.

بر اساس اعلام این رسانه، نخست وزیر ارمنستان در اظهارتی در پارلمان این کشور ابراز امیدواری کرد که روابط با ترکیه بعد مشخص شدن سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری در این کشور عادی سازی شود.

«نیکول پاشینیان» در این خصوص گفت: امیدوارم پس از انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بتوانیم روابط ارمنستان و ترکیه را عادی کنیم. همچنین امیدوارم بتوانیم به عادی سازی روابط خود با ترکیه به روش طبیعی ادامه دهیم. این موضوع در دستور کار ما قرار دارد.

«آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان هم پیشتر و پس از گفتگو با «مولود چاووش اوغلو» همتای تُرک خود در آنکارا اعلام کرده بود که دولت ایروان آمادگی دارد تا روابط خود با ترکیه را به حالت عادی بازگرداند و صلح بین دو کشور را برقرار کند.

میرزویان در ادامه یادآور شد که در سفر خود به ترکیه در این روزهای سخت، به طرف ترک اطمینان خاطر می‌ دهد که ایروان مایل به برقراری صلح در منطقه است.

به گفته وزیر خارجه ارمنستان، این کشور مایل است تا روابط خود را با ترکیه به حالت عادی بازگرداند تا از این طریق روابط دیپلماتیک با ترکیه از سر گرفته شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1247366

مهمترین اخبار ایران و جهان: