نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 21:26

سلامت و آرامش بیماران و کادر درمان کرمانشاه خط قرمز استانداری است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با اشاره به سرقت بخشی از دیواره فوقانی دستگاه رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع)، گفت: سلامت و آرامش بیماران و کادر درمان کرمانشاه خط قرمز استانداری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی بعد از ظهر شنبه در جریان بازدید از بیمارستان امام رضا (ع) و بخش رادیوتراپی و سرقت بخشی از دیواره فوقانی دستگاه رادیوتراپی جزئیات حادثه را از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، بخش پزشکی هسته‌ای، کادر درمان و متخصصان این حوزه جویا شد.

وی همچنین خواستار ارائه اسناد دزیمتری های چند ماهه اخیر که برای بررسی احتمال نشت اشعه صورت گرفته، شد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر انتشار اسناد و مدارک موجود و اطلاع رسانی جزئیات موضوع به افکار عمومی و کادر درمان بیمارستان امام رضا (ع)، تاکید کرد که سلامت و آرامش بیماران و کادر درمان استان خط قرمز استانداری است و در این زمینه هیچ ملاحظه‌ای در رسیدگی به خطا و مقصران احتمالی وجود نخواهد داشت.

صحرایی گفت: اگر خطا یا ترک فعل هر مدیری اثبات شود، بدون تردید پیگیری جدی خواهیم کرد.

وی خواستار پیگیری قضائی برای برخورد قانونی با متهمان این اتفاق شد و یک تیم ویژه را مأمور پیگیری مستمر تا رسیدن موضوع به نتیجه نهایی کرد.

در این بازدید که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هم حضور داشت، مسئول پزشکی هسته‌ای بیمارستان امام رضا (ع) با اشاره به آخرین دزیمتری انجام شده، از عدم نشت هرگونه اشعه خطرساز و ایمن سازی دیواره فوقانی دستگاه رادیوتراپی بیمارستان خبر داد و گفت: طبق اسناد و سنجه های علمی هیچ خطری پرسنل محوطه بالای رادیوتراپی را تهدید نکرده و نمی‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1259866

مهمترین اخبار ایران و جهان: