نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 12:52

‍ مبارزه با ملخ مراکشی در ۳۱۰ هکتار از اراضی شهرستان آزادشهر

آزادشهر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر از اجرای عملیات مقابله با ملخ مراکشی در ۳۱۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ممشلی پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در عملیات مبارزه با ملخ مراکشی که در سال جاری در دست اقدام است؛ تاکنون ٩٨٠ هکتار ردیابی و ٣١٠ هکتار مبارزه انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی آزادشهر افزود: سمپاشی در کانون‌های اصلی ملخ در روستاهای خوش‌ییلاق، وامنان، کاشیدار و نراب در حال انجام است و روند خوبی دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته، سطح ردیابی هزار و ۶۵۰ هکتار و سطح مبارزه ۵۱۴ هکتار بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، سطوح مبارزه افزایش داشته باشد.

ممشلی ادامه داد: سموم مصرفی از جنس هف‌لامبدا و مالاتیون بوده و ملخ مهاجم از نوع شکم بادمجانی یا پلی‌سارکوس است.

گفتنی است؛ آفت ملخ مراکشی هر ساله از نیمه دوم فروردین به تدریج نمایان شده و در صورت عدم مقابله با کانون‌های آن خسارات سنگینی به کشاورزی و علوفه دام‌ها وارد می‌کند.

عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ مراکشی برای اولین بار در سال ۱۳۰۵ در گلستان آغاز شد و از آن پس این طرح همه ساله از ارتفاعات خشت‌لی در شمال شرقی مراوه تپه آغاز شده و در سایر مناطق ادامه می‌یابد.

گمیشان، آق‌قلا، گنبدکاووس و مراوه‌تپه واقع در شمال، کلاله در شرق و مینودشت، آزادشهر، رامیان و گرگان در جنوب استان بیش از بقیه مناطق گلستان درگیر آفت ملخ مراکشی هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1229922

مهمترین اخبار ایران و جهان: