نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 14:57

تولید 378 هزار تُن محصولات دامی در چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سالانه 378 هزار تُن محصولات دامی در استان تولید می‌شود، گفت: این میزان شامل 316 هزار و 905 تُن شیرخام، 25 هزار و 100 تُن گوشت مرغ، 27 هزار و 590 تُن گوشت قرمز، 5 هزار و 676 تُن تخم‌مرغ و 2 هزار و 760 تُن عسل است.

سید عباس میراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه سالانه  ۳۷۸ هزار تُن محصولات دامی در استان تولید می‌شود، گفت: این میزان شامل ۳۱۶ هزار و ۹۰۵ تُن شیرخام، ۲۵ هزار و ۱۰۰ تُن گوشت مرغ، ۲۷ هزار و ۵۹۰ تُن گوشت قرمز، ۵ هزار و ۶۷۶ تُن تخم‌مرغ و ۲ هزار و ۷۶۰ تُن عسل است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به طور کلی در تولید محصولات پروتئینی در استان مشکل خاصی نداریم تنها در حوزه تولید تخم‌مرغ مقداری کسری وجود دارد.

وی افزود: به منظور جبران کمبود تولید تخم‌مرغ در استان یک واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار در بروجن راه‌اندازی می‌شود، همچنین چند واحد پرورش مرغ گوشتی به درخواست متقاضیان به مرغ تخم‌گذار تبدیل می‌شود.

میراحمدی اضافه کرد: در حوزه دام با توجه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده جهت خروج دام از شهرها در خارج از محدوده هر شهری یک مجتمع دامپروری ساخته شود.

وی عنوان کرد: اقدامات اولیه برای ساخت ۴۳ مجتمع دامپروری در استان در حال انجام است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۹۳ هزار رأس دام سنگین و یک میلیون و ۹۰۰ هزار رأس دام سبک در استان وجود دارد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1230522

مهمترین اخبار ایران و جهان: