نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 03:06

اجرای طرح آبیاری تحت فشار در بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی لرستان

خرم‌آباد- مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اجرای طرح آبیاری تحت فشار در بیش از دو هزار هکتار از اراضی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، الوند فر روز دوشنبه در بازدید از پیشرفت فیزیکی طرح‌های نوماله در سطح ۶۵ هکتار، کله جوب ۳۵۴ هکتار و هفت چشمه ۲۶۰ هکتار و در خصوص طرح کله جوب، اظهار داشت: سرمایه گذاری بخش خصوصی و تأمین سهم مالی بهره برداران توسط این بخش یکی از حسن‌های این طرح است.

وی تصریح کرد: سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی برای اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار توانست بیشترین استفاده را از ظرفیت بنیاد برکت و بخش خصوصی در تأمین مالی سهم کشاورزان داشته باشد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص طرح‌های آبیاری تحت فشار در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: در سال گذشته بیش از دو هزار و ۳۴ هکتار از اراضی کشاورزان در کارگروه سرمایه مصوب شد که بیش از ۸۵ درصد آن به بهره برداری رسیده و ۱۵ درصد در حال تکمیل و تحویل موقت است.

الوند فر، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ نیز اولین کارگروه تشکیل شد که پس تصویب ۱۸۶ هکتار از اراضی در غالب ۱۵ طرح توسط اعضای کارگروه، عملیات اجرایی تمامی آنها شروع شده و پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1264622

مهمترین اخبار ایران و جهان: