نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 23:17

استقبال مردم استان قزوین از اولین جشنواره روستایی و عشایری

قزوین- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین از استقبال خوب مردم استان از اولین جشنواره روستایی و عشایری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا غریب اظهار کرد: اولین جشنواره روستایی و عشایری یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای حوزه روستایی در قزوین بود که با حضور مدیر بخش گردشگری سازمان اکو توسط دهیاری‌ها برای اولین بار در استان برگزار شد.

وی ادامه داد: این جشنواره با ابتکار استاندار و همراهی معاونت امور هماهنگی عمرانی و مدیر کل امور عشایر استان در راستای معرفی توانمندی‌های روستایی استان در آئین پنجاه بدر برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین اضافه کرد: این جشنواره فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، آداب و رسوم روستاها و آشنایی هرچه بیشتر فعالان و دوست داران حوزه روستایی با یکدیگر و ایجاد محیط مناسب برای به اشتراک گذاشتن تجارب ارزشمند در اختیار همدیگر بود.

رئیس ستاد برگزاری اولین جشنواره روستایی و عشایری استان بیان کرد: از همان ابتدای کار ستاد اجرایی جشنواره، با تصمیماتی از جنس عمل وبه دور از شعار زدگی و با تمام توان کار خود را آغاز و با تعامل، همفکری و همکاری کار خود را پیش برد.

غریب گفت: نصب چادرهای عشایری، پخت نان و آش محلی، اجرای بازی‌های بومی و محلی، موسیقی سنتی، معرفی آثار تاریخی و مکان‌های گردشگری به همراه پایکوبی اقوام مختلف از برنامه‌های جانبی جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین بود که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ۱۹ بخش و ۱۴ ایل عشایری استان قزوین در ۱۵۰ غرفه ظرفیت، توانمندی و محصولات خود را در بخش‌های گردشگری، کشاورزی، دام و طیور، آثار تاریخی و صنایع تبدیلی طی مدت چهار روز به نمایش گذاشتند.

برگزاری مسابقات اسب سواری در استان

غریب افزود: دفتر روستایی برای افزایش نشاط اجتماعی و معرفی ظرفیت روستاییان و رونق دادن به گردشگری استان، در نظر دارد بزودی مسابقات اسب سواری را در یکی از روستاهای شهرستانها برگزار کند و همچنین این فعالیت‌ها و جشنواره‌های گوناگون در روستاهای استان ادامه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره مندی از نظرات سازنده و پیشنهادات ارزنده همه مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان در این جشنواره، بستری فراهم شود تا از تجربیات و نطرات در مرتفع کردن کم و کاستی‌ها و آمادگی برای برگزاری دومین جشنواره روستایی و عشایری استفاده شایان به عمل آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1214822

مهمترین اخبار ایران و جهان: