نیوز سیتی!
22 اردیبهشت 1402 - 16:24

دشمن هویت انقلابی و اسلامی جوانان را هدف قرار داده است

بوشهر- امام جمعه موقت برازجان گفت: دشمن با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی و رسانه ای هویت اسلامی و انقلابی جوانان ما را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوذر شاد در خطبه‌های نمازجمعه برازجان ضمن گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات، اظهار داشت: وقتی سخن از ارتباطات می‌شود اول چیزی که معمولاً به ذهن انسان تداعی پیدا می‌کند ابزار و آلات ارتباطی است.

امام جمعه موقت برازجان افزود: امروزه ما شاهدیم که ابزارهای نوین ارتباطی در عرصه رسانه پا به عرصه‌ی زندگی بشریت گذاشته و سبک زندگی انسان‌ها را متحول کرده است.

وی گفت: تکنولوژی‌های ارتباطی متنوعی که قرار بود در خدمت انسان‌ها قرار بگیرند در مواردی گویا نقض غرض شده و این ابزارهای ارتباطی بشریت را به خدمت گرفته و منفعل کرده و در مدیریت آن ناتوان جلوه کرده است.

وی اضافه کرد: پدر علم ارتباطات مارشال مک لوهان به این مسئله اذعان می‌کند و آن را اجتناب ناپذیر می‌داند و می‌گوید همانطور که کاهش دمای یک اتاق همه آنچه را در این اتاق وجود دارد تحت تأثیر قرار می‌دهد و فرقی نمی‌کند که در این اتاق انسان باشد یا جمادات، نباتات و …همه یخ می‌زنند ابزارهای و تکنولوژی ارتباطی هم حرارت اجتماعی یک جامعه را دگرگون می‌کند.

خطیب نمازجمعه شهر برازجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه ضرورت استفاده صحیح و حداکثری از ابزارهای ارتباطی از قبیل اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و… اذعان داشت: از منظر مقام معظم رهبری ما برای مقابله با تهدیدات دشمن باید عالمانه و هوشمندانه در این عرصه حضور پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: باید برانیم همان طوری که دشمن در دشمنی خودش از این ابزارها علیه ما استفاده می‌کند ما هم اقدام متناسب کنیم و گفتمان اسلام ناب و انقلاب اسلامی را تبلیغ کنیم چرا که امروز مخاطبان در فضای مجازی حضور دارند تغذیه فکری و اقناع اندیشه آنان باید با استفاده از همین بستر ابزارهای نوین ارتباطی رسانه‌ای صورت گیرد.

وی گفت: رهبری صراحتاً می‌فرمایند که ما باید تأثیرگذاری خود را در این عرصه‌ها وسیع‌تر کرده و با حضور مؤثر به معنای واقعی کلمه جهاد کنیم.

حجت الاسلام شاد با اشاره به نظریه یکی از دانشمندان غربی در زمینه تحقق تکنو پولی در جامعه غربی، تصریح کرد: وقتی خود غربی‌ها و دانشمندان آنها معترف هستند که دنیای غرب دچار تکنو پولی یعنی تکنولوژی منهای اخلاق و ایدز فرهنگ شده، این بزرگترین رسوایی برای انحطاط فرهنگ غربی است.

وی ادامه داد: عده‌ای در داخل آب و خاک کشور ما با علم نسبت به داشته‌ها و فرهنگ غنی اسلامی نباید دربرابر تهاجم فرهنگی غرب منفعل و احیاناً ذوق زده و دل سپرده شوند و باید بدانیم که غرب در گرداب بی اخلاقی دست و پا می‌زند و و در قاموس آنان کانون خانواده متلاشی و از دست رفته است.

امام جمعه موقت برازجان گفت: اگر امروزه رسانه‌های بیگانه با تمام توان رسانه‌ای خود آزادی پوشش و برهنگی را به عنوان حق مسلم برای ما تبلیغ و ترویج و مطالبه می‌کند باید جوانان ما هوشمندانه پشت صحنه این عملیات فریب را ببیند که برهنگی و آزادی پوشش جامعه غربی را به ایدز فرهنگی مبتلا کرده و کانون خانواده را متلاشی کرده حال چرا اصرار دارند این سوغات ننگین خودشان را به جوانان ما ارمغان بدهند.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به انقلاب لحظه‌ای ارتباطات و اطلاعات و ظهور ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته، افزود: انقلاب ارتباطات و اطلاعات و به دنبال آن ظهور ابزارهای رسانه‌ای پیشرفته و سریع مانند اینترنت، ماهواره و شبکه‌های اجتماعی و... انتقال ارزش‌ها، آموزه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را از نسلی به نسل دیگر با چالش روبرو می‌کنند و نقش نهادهای همچون خانواده و مدرسه و… کاهش یافته و چنین فضایی واقعاً خانواده‌ها را در امر همسرداری و تربیت فرزندان دچار مشکل کرده است.

وی گفت: متأسفانه دشمنان اسلام ابتکار عمل را در دست دارند و به تعبیر مقام عظمای ولایت فضای مجازی قتلگاه نوجوانان و جوانان شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1206366

مهمترین اخبار ایران و جهان: