نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 10:43

«سمرقند» میزبان بیست و پنجمین نشست سازمان جهانی گردشگری

ازبکستان و سازمان جهانی گردشگری در شهر «مادرید» قراردادی را در مورد برگزاری بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی این سازمان در شهر «سمرقند» امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان و سازمان جهانی گردشگری در شهر «مادرید» قراردادی را در مورد برگزاری بیست و پنجمین نشست مجمع عمومی این سازمان در شهر «سمرقند» امضا کردند.

این سند را «زوراب پولولیکاشویلی» دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و «عزیز عبدالحکیم‌اف» وزیر منابع طبیعی ازبکستان امضا کردند.

در این مراسم همچنین یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد و وزارت فرهنگ و گردشگری ازبکستان در مورد ایجاد آکادمی بین‌المللی گردشگری در شهر «سمرقند» با همکاری سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد امضا شد.

همچنین مراسم اهدای لوح تقدیر سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد به «بختیار فاضل‌اف» رئیس «Eriell Group» برای سهم ویژه وی در توسعه گردشگری بین المللی برگزار شد.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری خاطرنشان کرد: مراسم جهانی قریب الوقوع در شهر «سمرقند» بدون شک یک رویداد تاریخی در جهان گردشگری خواهد بود.

پولولیکاشویلی اظهار داشت: ازبکستان قلب آسیای مرکزی و نگهبان میراث عظیم علمی، فرهنگی و معماری است. امروز این کشور به سرعت در حال توسعه با اقتصاد پرتحرک پتانسیل قدرتمند خود را به روی جهان باز می‌کند.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری ادامه داد: ما به وضوح شاهد شکل گیری شرایط مطلوب برای اجرای طرح‌های تجاری هستیم که در نتیجه آن تقاضا برای گردشگری خارجی و داخلی به سرعت در حال رشد است. ازبکستان یکی از کشورهای پیشرو شناخته شده در بخش گردشگری است. در این میان صنعت گردشگری ازبکستان یکی از جوان‌ترین صنعت‌ها است، اما در توسعه خود از بسیاری از صنایع دیگر جلوتر است.

دبیرکل سازمان جهانی گردشگری همچنین با اشاره به دیدار با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در تاریخ 7 نوامبر سال 2022 میلادی گفت: رئیس جمهور ازبکستان بسیار آگاه است و مسائل گردشگری را با جزئیات بسیار درک می‌کند. مایلم حمایت قاطع خود را از اصلاحاتی که تحت ریاست وی در ازبکستان انجام می‌شود، ابراز کنم و اطمینان دارم که بیست و پنجمین نشست قریب الوقوع مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد در شهر «سمرقند» در سطح مناسبی برگزار خواهد شد.

ازبکستان در سال 1993 میلادی عضو سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد شد.

از آن زمان ازبکستان که یکی از مراکز گردشگری جهانی است، به محل برگزاری نشست‌های بزرگ تبدیل شد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1251822

مهمترین اخبار ایران و جهان: