نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 15:31

بیش از ۴۳ درصد از اراضی زراعی استان قزوین سنددار شدند

قزوین- رئیس کل دادگستری استان قزوین از تثبیت و سنددار شدن بیش از ۴۳ درصد از اراضی زراعی استان قزوین در اجرای طرح قانون حدنگار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شعبانی در تشریح این خبر اعلام داشت: کل اراضی زراعی مشمول کاداستر استان قزوین ۴۲۶ هزار هکتار است که عملیات اجرایی و تثبیت آن از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و بر اساس اقدامات انجام شده، تاکنون بیش از ۴۳ درصد از اراضی ثبت و سنددار شده است.

وی افزود: طی سال‌های اخیر اجرای قانون حدنگار به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضائی استان قرار گرفته و به همین خاطر ۳۰ از اراضی زراعی صرفاً در سال ۱۴۰۱ تثبیت شده و شاهد پیشرفت قابل قبولی در این حوزه هستیم و این امر با اهتمام دستگاه‌های متولی و مشارکت مردم در اجرای طرح کاداستر و قانون حدنگار محقق شده است و بی تردید در سال جاری نیز این موضوع با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود.

مقام ارشد قضائی استان در ادامه بیان داشت: در بحث ضرورت عمل به تکالیف قانونی در راستای اجرای قانون حدنگار؛ ریاست قوه قضائیه تاکید بسیار داشته اند و از ابتدای سال جاری دو نشست تخصصی با حضور ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در استان قزوین و با مشارکت استان‌های البرز، زنجان و گیلان برگزار شده است و به همین خاطر تمامی دستگاه‌ها و نهادها باید نسبت به اجرای طرح حدنگار جدیت داشته و با دستگاه قضائی همکاری کنند.

شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در خاتمه اظهار داشت: نشست‌های کارگروه استانی اجرای بهینه طرح کاداستر به صورت ماهانه در دادگستری کل استان با حضور دستگاه‌های متولی تشکیل می‌شود و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مناسب در جهت پیشرفت طرح کاداستر در دستور کار قرار دارد و تمامی دستگاه‌ها می‌بایست در جهت رفع موانع و مشکلات موجود در اجرای طرح اقدام کنند، تا در سال جاری بخش اعظم اراضی استان تثبیت و سنددار شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1241822

مهمترین اخبار ایران و جهان: