نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 13:37

طرح خالص فروشی در شیرینی فروشی‌های دزفول در حال اجرا است

دزفول- رئیس اداره استاندارد شمال خوزستان با بیان اینکه طرح الزامِ خالص فروشی در شیرینی فروشی‌های دزفول در حال اجرا است، گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته برای پنج واحد متخلف پرونده تشکیل شد.

علی رشیدوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه مقابله با کم فروشی از اولویت‌های کاری سازمان ملی استاندارد ایران است، اظهار کرد: در راستای اجرای این سیاست و برنامه‌های تحولی سازمان ملی استاندارد ایران، این اداره در خصوص خالص فروشی شیرینی، زولبیا و بامیه، اطلاع‌رسانی لازم را به اتاق اصناف و اتحادیه صنف قنادان و شیرینی فروشی‌ها انجام داده است.

وی افزود: در جریان بازرسی‌های ویژه ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز که توسط بازرسان استاندارد انجام شد، در بیشتر مراجعات و بازرسی‌های صورت گرفته در قنادی‌ها، بی توجهی به خالص فروشی و اجرایی نشدن این قانون مشاهده شده است.

رئیس اداره استاندارد شمال خوزستان یادآور شد: با توجه به احتساب قیمت تمام شده جعبه در قیمت گذاری اولیه و تعیین نرخ شیرینی، زولبیا و بامیه، به قنادی‌ها و شیرینی فروشی‌ها تذکر داده می‌شود که در صورت نبود خالص فروشی و محاسبه وزن جعبه و سینی، مرتکب تخلف شده و پرونده آنها با ارسال به مراجع ذی‌صلاح، برای طی مراحل و برخورد قانونی پیگیری خواهد شد.

رشیدوند بیان کرد: از لحاظ ویژگی‌های فیزیکی جعبه‌های شیرینی ۵۰۰ گرمی، یک کیلوگرمی، یک و نیم کیلوگرمی، ۲ کیلوگرمی، سه کیلوگرمی و پنج کیلوگرمی بر اساس مقررات استانداردهای ملی باید به ترتیب دارای وزن‌های ۹۰ ،۱۳۵ ،۱۸۵ ،۲۲۵ ،۲۶۵ و ۴۵۵ گرم بوده و دارای نشان استاندارد معتبر باشند.

وی یادآور شد: به منظور حسن اجرای این طرح، گشت‌های مشترک استاندارد، تعزیرات و نمایندگان سازمان صنعت معدن و تجارت آغاز شده و در این راستا پرونده پنج واحد متخلف در دزفول برای سیر مراحل قانونی به اداره حقوقی ارجاع شد.

رشیدوند با تاکید بر اینکه طرح مذکور در دزفول تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد داشت، گفت: از شهروندان درخواست می‌شود با رعایت مطالبه گری هنگام خرید از شیرینی فروشی‌ها و قنادی‌ها از فروشندگان این واحدها بخواهند که خالص فروشی را رعایت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202422

مهمترین اخبار ایران و جهان: