نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 14:04

درآمد ۴ میلیارد تومانی بافندگان بردسکنی از تولید فرش

مدیر کمیته امداد امام خمینی بردسکن اظهار کرد: سالانه بیش از ۴ میلیارد تومان درآمد اقتصادی بافندگان از تولید فرش می‌باشد و این نهاد آمادگی دارد صنعت فرش را در این شهرستان توسعه دهد.

سید کاظم حسینی در گفت وگو با خبرگزاری فارس بردسکن اظهار کرد: بافندگان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی شهرستان بردسکن سالانه بیش از ۸۰۰ متر مربع فرش دستباف تولید می‌کنند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی بردسکن با بیان اینکه ۱۷۰ نفر از مددجویان این نهاد در هنر قالی بافی فعالیت دارند،اظهار کرد: در این راستا ۸۸ دارقالی فعال وجود دارد که سالانه بیش از ۸۰۰ متر مربع فرش توسط این بافندگان تولید می‌شود.

وی افزود: به ازای هر متر مربع فرش تولیدی ۳ میلیون تومان وام قرض الحسنه به بافندگان پرداخت می‌شود که از سال گذشته تاکنون بیش از ۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به  تمامی 88  نفر بافندگان پرداخت شده است. که در مجموع 100 درصد افراد از تسهیلات بافت فرش برخوردار شده اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی بردسکن اظهار کرد: سالانه بیش از ۴ میلیارد تومان درآمد اقتصادی بافندگان از تولید فرش می‌باشد و این نهاد آمادگی دارد صنعت فرش را در شهرستان توسعه دهد.

وی فرش های بافندگان بردسکنی تحت حمایت کمیته امداد را از نظر رنگ و نوع بافت صادراتی خواند.

پایان پیام/70050

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642622

مهمترین اخبار ایران و جهان: