نیوز سیتی!
07 بهمن 1402 - 14:39

دوسوم معتکفان سوادکوه دهه هشتادی‌ هستند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از حضور ۵۳۷ معتکف در ۱۲ مسجد شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی خبر داد که نسبت به سال قبل افزایش ۱۱۲ درصدی داشت و دوسوم معتکفان سوادکوه دهه هشتادی‌ هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، حجت‌الاسلام مهدی صداقتی عصر جمعه و در دومین شب اعتکاف در مسجد عبدالحق زیراب از استقبال معتکفان امسال در مساجد شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از حضور ۵۳۷ معتکف در ۱۲ مسجد شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی خبر داد که ۴۹۴ نفر در سوادکوه و ۴۳ نفر در سوادکوه‌شمالی معتکف شدند که نسبت به تعداد ۲۵۳ معتکف سال قبل افزایش ۱۱۲ درصدی داشتند.

صداقتی تعداد مردان معتکف در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی را ۲۲۷ نفر و تعداد بانوان معتکف را ۳۱۰ نفر اعلام کرد.

دبیر ستاد اعتکاف شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی تعداد مساجد میزبان معتکفان را ۱۲ مسجد شامل ۹ مسجد در سوادکوه و ۳ مسجد در سوادکوه‌شمالی ذکر کرد.

وی به اعتکاف پرشور و شعور دانش‌آموزان با حضور ۳۳۳ نفر دانش‌آموز که ۱۹۰ نفر دختر و ۱۴۳ نفر پسر بودند اشاره کرد که ۷ دختر و ۴ پسر در سوادکوه‌شمالی و ۱۸۶ دختر ۱۳۶ پسر در سوادکوه بودند.

حضور دهه نودی‌ها و دهه هشتادی‌ها که بیش از دو سوم معتکفان سوادکوه و سوادکوه شمالی را تشکیل دادند بیانگر اقبال آنان به مراسم‌های مذهبی است که با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های مناسب می‌توان این علاقمندی را به سایر آموزه‌های دینی و انقلابی تعمیم داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی از حضور ۳۹ مبلغ و مبلغه در بین معتکفان سوادکوه و سوادکوه‌شمالی حضور داشتند که ۱۸ مبلغ شامل ۳ مبلغ در سوادکوه‌شمالی و ۱۵ مبلغ در سوادکوه و ۲۱ مبلغه شامل ۳ مبلغه در سوادکوه‌شمالی و ۱۵ مبلغ در سوادکوه در بین معتکفان خبر داد.

وی از حضور ۴۱۸ نفر زیر ۲۰ سال،۷۳ نفر بین ۲۱ تا ۴۰ سال، ۲۶ نفر بین ۴۱ تا ۵۰ سال و ۲۰ نفر بالاتر از ۵۰ سال در اعتکاف سال ۱۴۰۲ شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی خبر داد.

حضور صمیمانه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سوادکوه، مسؤول نهاد نمایندگی ناحیه مقاومت و معاون برنامه‌ریزی فرماندار سوادکوه و گفت‌وگوی صمیمانه با دهه هشتادی و‌ نودی با استقبال و مشارکت دانش‌آموزان روبرو شد.

برگزاری کلاس سواد رسانه و استقبال دانش‌آموزان از موضوع با سوالات متنوع همراه بود که توسط عمران اکبرنژاد مسؤول تحلیل محتوای بسیج رسانه مازندران پاسخ داده شد.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1650866

مهمترین اخبار ایران و جهان: